Ga naar inhoud

Airfryer


Bunny3

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben aan het beslissen of ik een airfryer wil kopen.

Ik heb een open keuken en de ren waar 2 konijnen rondhuppelen neemt een groot deel van mijn huiskamer in.

In een airfryer is ook teflon verwerkt.

Een tijd geleden was het zelfs op het nieuws.

Een echtpaar had pannen waar teflon in verwerkt was gekocht bij Albert Heijn.

Haar parkietjes konden het niet navertellen 😞

Een pan met teflon is even iets anders dan een airfryer maar toch.

Als er iets met mijn nijnen gebeurt smaakt de patat natuurlijk ook niet meer!

Mijn vraag is dus: Wie zit er in dezelfde situatie als ik en gaat dat goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vogels zijn heel gevoelig op de longen, en hebben er daarom sneller last van dan mensen en andere dieren. Dat is ook de reden dat ze vroeger kanaries mee de mijnen in namen omdat die eerder last hebben van giftige gassen.

 

Maar gezond is het inderdaad niet, teflon. Zorg dus voor zeer goede afzuiging als je kookt. Ook ivm fijnstof.  En gooi alles waar teflon in zit weg zodra er iets van die laag los laat, ook voor mensen is dat giftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een airfryer aangeschaft, omdat ik de frituurpanstank kwijt wilde en het nare schoonmaakklusje ervan. Maar ik heb er achteraf gezien wel spijt van, want alles wat ik erin doe kan eigenlijk ook gewoon in de oven en ik vind het huis nu heel chemisch stinken als dat ding aanstaat. Wij kopen nu gewoon ovenbitterballen (vega) enzo en doen die in de oven. En voor patat zetten we dat ding nu buiten. Maar je kunt volgens mij ook ovenfriet kopen. Ik heb ook alles met teflon rigoureus weggedaan, vanuit de gedachtegang dat als het voor de vogeltjes niet goed is, het voor ons ook niet gezond kan zijn. Zelfs het gourmet set, de grill en het tosti-ijzer zijn de deur uit. Ik heb er een Breville grill voor terug met keramische anti-aanbaklaag.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een airfryer van Tefal en nooit last van chemische luchtjes tijdens het gebruik.

Ik zelf vind het wel een fijn ding en gebruik hem regelmatig. Gevoelsmatig zet ik voor een paar bitterballen liever de airfryer dan de oven aan.

Mijn airfryer hoeft niet voor te verwarmen terwijl de oven dat wel moet, met de oven verbruik ik dus meer stroom dan met de airfryer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een airfryer ga kopen is patat misschien wel het eerste dat ik klaar zal maken.

Maar ik ga ‘m gebruiken voor complete maaltijden.

 

Bedankt voor alle reacties tot nog toe.

 

aangepast door Bunny3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier ook 2 konijntjes in een ren in de woonkamer en al jaren een airfryer in de open keuken: heb 2 kerngezonde diertjes hoor. Als je dat ding goed schoon houdt (na ieder gebruik gelijk in heet water met dreft en even schrobben met de afwasborstel) dan gaat hij ook niet stinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik van plan een gewoonte van te maken dexenbobbi.

Gelijk water erin en even later schoonmaken is zo gebeurd met een buik vol patat en/of ander lekkers 😋

 

Precies dezelfde situatie als hier dus bedankt voor het posten van je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .