Ga naar inhoud

Zindelijk maken van ram


Claudia1012

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Ik heb een gecastreerde ram die 4 maanden oud is. Hij is 2 weken geleden gecastreerd.

Onlangs is hier een voedster bij gekomen van 8  weken oud.

Ze zitten heerlijk buiten in een groot hok met een ren en mogen door de hele tijd lopen.

De ram was redelijk zindelijk. Hij doet zijn behoeftes netjes in de wcbak.

Maar sinds een aantal weken, bijna 2 maanden, keutelt hij door zijn hele hok.

Het nachthok en de rest van het hok. Daarbuiten doet hij niets, nergens niet in de ren niet in de tuin.

Ik ruim steeds alles op, meerdere malen per dag. Doe hooi en stro in en naast zijn wc bak. 

Maar niets lijkt te helpen, hij blijft gewoon vrolijk alles erbuiten doen.

De wc bak is ook een grote rechthoekige bak, dus ruimte genoeg.

Zou hier een bepaalde reden voor zijn? Of zal hij het gewoon nooit snappen hahaha.

Kan er ik er nog iets doen?

 

Groetjes, Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hormonen ondanks dat hij gecastreerd is 2 weken geleden?

En territorium alleen in zijn hok? het is vnml. als hij aan het eten is. Ik dacht dat dat juist buiten hun 'huisje' was.

Heb hem al eens vaker tijdens het eten op zijn wc bak gezet, maar dat maakt niet veel uit hihi.

Hoelang duurt het gemiddeld voordat een konijn zindelijk is eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ook gek is dat hij plots in 1 bepaald hoekje binnen in huis keutelt.

hij mag, als de deur open is, gewoon naar binnen huppelen. Maar gaat dan steed achter de bank keutelen op een en dezelfde plek.

Ik maak dat steeds schoon, maar hij blijft het daar doen.

Iets wat hij nooit eerder deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie haalt niet alle hormonen weg, die worden op meer plekken aangemaakt dan alleen in de ballen. Daarbij duurt het na castratie een maand of 2-3 voor de hormonen minder zijn.

Territorium in de zin van net gekoppeld zijn en het wisselen van terrein, dat zorgt er voor dat ze extra veel geursporen willen achterlaten in de omgeving.

 

Sommige konijnen worden nooit zindelijk. In de puberteit is het toch wel een lastig iets. Castratie helpt, volwassen worden ook. Maar veel konijnen worden nooit volledig zindelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .