Ga naar inhoud

Konijn reageert heftig op aanraken achterpoten


Marah & Roan

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, ik ben een beetje ongerust. Mijn voedstertje reageert opeens best heftig erop als ik haar achterpootje optil/aanraak. Ook vindt ze nagels knippen bij haar achterpoot ineens vreselijk (terwijl dat vroeger altijd gewoon goed ging). Ik kan helemaal niks hierover op internet vinden, dus ik dacht ik vraag het hier. (Sorry als hier al een topic over is, ik heb het niet kunnen vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste konijnen zijn daar niet echt fan van, van aan de achterpoten zitten of nagels knippen. De meeste konijnen zullen dus best wat verzet laten zien als je dat wil doen 😉 Was het bij jouw konijn voorheen anders? 

 

Zijn er verder dingen die opvallen? Aan het gedrag? Aan de houding en beweging? Of aan de vacht? Zit er ergens bij de poot een vervelende plek, een vervilting, klit of wondje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Evee:

De meeste konijnen zijn daar niet echt fan van, van aan de achterpoten zitten of nagels knippen. De meeste konijnen zullen dus best wat verzet laten zien als je dat wil doen 😉 Was het bij jouw konijn voorheen anders? 

 

Zijn er verder dingen die opvallen? Aan het gedrag? Aan de houding en beweging? Of aan de vacht? Zit er ergens bij de poot een vervelende plek, een vervilting, klit of wondje?

Dat is dus het ding dat mij ongerust maakt, Marah vond het absoluut niet erg, ze gaf bijna zelf haar pootjes tijdens het nagels knippen. Er is verder nooit iets gebeurd ofzo (voor zover ik weet). En verder is ze een beetje chagrijnig, maar niet echt iets noemenswaardig. Ze eet goed, drinkt goed, springt alle kanten uit. Ze is natuurlijk wel lekker aan het verharen😂maar geen raar plekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei happy211:

Hoe oud is ze? Ik kan me voorstellen dat ze als jong konijn bijvoorbeeld wat makkelijker was, en nu in de puberteit wat meer praatjes krijgt. 

Als ze nu tussen 0,5 en 1 jaar is, dan zou dat een verklaring kunnen zijn.

Nee, ze is bijna 3 jaartjes oud alweer 😲 dus dat is het ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .