Ga naar inhoud

Slechte eter


xevdb1994

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb al heel veel informatie van jullie forum kunnen halen maar ik loop tegen een probleem aan met mijn rammelaar Loki.

 

Hij is een ontzettend slechter eter, geeft de voorkeur aan stro eten met combinatie van hooi (4 soorten geprobeerd al en met kruidenmix en al er doorheen). Biks ook niet geweldig. Alleen snoepjes gaan zeer goed naar binnen.

 

Afgelopen maand ben ik al 3x met hem naar de DA geweest en hij heeft toen zn antibiotics en pijnstillers gehad vanwege een infectie. Hij is nu 1,5 week weer thuis en we beginnen weer van voorafaan. 

 

Hij eet dus wel gewoon zn hooi en stro (alleen naar mijn idee niet voldoende) maar zijn biks kijkt hij niet naar om. Hij is gewoon actief, afgewisseld met uitgebreide powernapjes.

 

Hij heeft alleen nog geen vriendinnetje op het moment omdat ik heb pas sinds begin juni heb toen ik hem gered. Hij was achtergelaten in een studentenhuis. Over 3 weken staat de afspraak gepland om te gaan koppelen. Zou het daardoor kunnen komen? 

 

Ik zit echt me mn handen in het haar met wat ik moet doen. (Ondertussen maak ik van biks alvast dwangvoer voor de zekerheid..)

 

Help help help :(

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het probleem dan precies? 

 

Hooi is het allerbelangrijkste voedsel, en dat eet hij. Stro heeft wel goede vezels maar weinig voedingsstoffen, op zich niets mis mee, behalve als hij ondergewicht heeft misschien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al beaphar care+ geprobeerd? Dat ruikt best sterk, dus het kan zijn dat hij dat wel wil. 

Je kunt ook van biks een papje maken en dat op een schaaltje aanbieden, dus zoals je dwangvoer zou maken maar dan zonder het met een spuitje onder dwang te geven. Als hij dat wel lust, is iets met zijn tanden toch wel aannemelijk. Zijn de tanden onder narcose gecontroleerd of alleen met een lampje tijdens het consult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei happy211:

Heb je al beaphar care+ geprobeerd? Dat ruikt best sterk, dus het kan zijn dat hij dat wel wil. 

Je kunt ook van biks een papje maken en dat op een schaaltje aanbieden, dus zoals je dwangvoer zou maken maar dan zonder het met een spuitje onder dwang te geven. Als hij dat wel lust, is iets met zijn tanden toch wel aannemelijk. Zijn de tanden onder narcose gecontroleerd of alleen met een lampje tijdens het consult?

Dat is de biks die ik heb! Het papje ga ik zometeen eens proberen. Drinken doet hij ook normaal. 

 

Hij is ook onder narcose geweest, arm ventje is 3 dagen opgenomen geweest bij de DA. Hij mocht echt pas naar huis als het helemaal goed was. 

 

Hij heeft ondertussen de hele middag nog nie gekeuteld.. vanochtend voor het laatst. Misschien toch tijd voor de DA te bellen. Het is gek want hij ligt in chill mode er nu bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: vanmiddag bij de da geweest. Zn buikje was wat gespannen waardoor hij niet wou eten en slecht ging keutelen.

 

Waarschijnlijk omdat hij een vriendinnetje mist, de afspraak stond over 2/3 weken maar we gaan nu kijken of het deze week al kan.

 

Ik heb dwangvoer meegehad en daar heef hij een portie van gehad en laxatract. De keuteltjes vliegen in het rond en hij is al begonnen met het eten van hooi en wat geraspte wortel :)))) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer beter gaat. Wortel is niet zo heel goed, omdat er veel suiker in zit, en het ene konijn is daar gevoeliger voor dan het andere. Ik snap ook dat je denkt alles wat er in gaat is meegenomen, maar ik zou met wortel (, paprika, fruit) juist nu voorzichtig zijn. 

Het zou mooi zijn als het inderdaad al eerder kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago zei Marjoleink:

Fijn dat het weer beter gaat. Wortel is niet zo heel goed, omdat er veel suiker in zit, en het ene konijn is daar gevoeliger voor dan het andere. Ik snap ook dat je denkt alles wat er in gaat is meegenomen, maar ik zou met wortel (, paprika, fruit) juist nu voorzichtig zijn. 

Het zou mooi zijn als het inderdaad al eerder kan.

Geen zorgen ik heb het niet over een hele wortel haha. Echt maar een klein beetje. De keuteltjes vliegen er op dit moment uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .