Ga naar inhoud

Konijn met scheef hoofdje


Suus2021

Aanbevolen berichten

Mijn konijn van 6 jaar heeft een scheve hoofdje we maken morgen een afspraak bij de DA! Helaas vinden mijn ouders konijn een konijn (oud denken) dus waren ze tegen de DA tot ze het scheve kopje zagen. ik moet t zelf betalen ik ben 18 en heb gespaard voor een auto. Daar gaat mijn geld 😞 ! Ik heb gelezen dat Het EC kan zijn. Iemand enige idee hoeveel ik ervoor ongeveer kwijt ben? En of er veel Konijntjes dit hebben overleefd? Heb gelezen dat het een zware tijd word als dat het is! Onze dame heeft ook syfilis dat gelijk ook als het kan helpen. Het is pas sinds vandaag ! Dus we zijn snel bij !! Alvast bedankt voor jullie hulp ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent er vroeg bij dus er is een goede kans dat je konijn er weer bovenop komt. 6 jaar is ook nog relatief jong. 

Qua kosten is het moeilijk te zeggen, maar met 2 consulten en een aantal soorten medicatie zit je zo op 2 à 300 euro denk ik. 

Het kan een paar weken duren voor je resultaat ziet van de behandeling, dus geef niet te snel op.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Marjoleink:

Je bent er vroeg bij dus er is een goede kans dat je konijn er weer bovenop komt. 6 jaar is ook nog relatief jong. 

Qua kosten is het moeilijk te zeggen, maar met 2 consulten en een aantal soorten medicatie zit je zo op 2 à 300 euro denk ik. 

Het kan een paar weken duren voor je resultaat ziet van de behandeling, dus geef niet te snel op.

Zouden ze ook een bloedonderzoek Doen? Of Doen ze dat niet omdat het niet te veel nut heeft omdat het heel moeilijk is om bloed af te nemen bij een konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Suus2021:

Zouden ze ook een bloedonderzoek Doen? Of Doen ze dat niet omdat het niet te veel nut heeft omdat het heel moeilijk is om bloed af te nemen bij een konijn?

Ik denk dat dat in dit geval niet nodig is. Bij een scheve kop is het waarschijnlijk EC of een oorontsteking, dat wordt niet onderzocht met een bloedonderzoek. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle konijnen zijn drager van de parasiet die EC veroorzaakt, dus bloedonderzoek geeft geen uitsluitsel. Bij mijn konijn is via bloedonderzoek de nierfunctie gecontroleerd, maar zij was heel ziek en viel erg af. Als jouw konijn alleen een scheve kop heeft lijkt het me niet nodig.

Heb je dit artikel al gelezen?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/Encephalotozoon-cuniculi-EC-Konijn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Marjoleink:

Bijna alle konijnen zijn drager van de parasiet die EC veroorzaakt, dus bloedonderzoek geeft geen uitsluitsel. Bij mijn konijn is via bloedonderzoek de nierfunctie gecontroleerd, maar zij was heel ziek en viel erg af. Als jouw konijn alleen een scheve kop heeft lijkt het me niet nodig.

Heb je dit artikel al gelezen?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/Encephalotozoon-cuniculi-EC-Konijn

 

Ja die had ik gelezen ja niet helemaal maar wel hoe ze dat behandelen enzo. Ook de symptomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: ik ben naar de dierenarts gegaan. Eefje kreeg 2 spuitjes en kreeg panacur mee ! Ander nijntje ook gelijk mee behandelen. Morgen en Woensdag wel even weer die 2 spuitjes halen. Voor de rest gewoon panacur geven en hopen dat het goedkomt zo niet inslapen 😬. Ik vind dit super spannend ben benieuwd. Ik kon bij de DA eten halen mocht ze niet willen eten! Iemand andere tips ? Miss kan ik zelf wat mixen en aan haar geven in een spuitje ? Ze staat nu binnen in haar kooi. Moet ik er eeen dekentje om der heen leggen ofzo? Iemand meer tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe scheef staat haar hoofd? Hoe actief is ze? Eet ze zelf? Als ze heel ziek is of steeds omvalt zou ik haar binnen laten met opgerolde handdoeken naast zich tegen het omvallen. Maar als ze zich goed kan redden zou ik haar gewoon bij haar maatje zetten, zodat ze daar steun aan heeft.

Dwangvoer kun je best maken van geweekte biks. Maar is het nodig? Eet ze anders niet? Het nadeel van dwangvoeren is dat ze niet meer de noodzaak voelen om zelf te eten, dus ik ben er vrij terughoudend mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Marjoleink:

Hoe scheef staat haar hoofd? Hoe actief is ze? Eet ze zelf? Als ze heel ziek is of steeds omvalt zou ik haar binnen laten met opgerolde handdoeken naast zich tegen het omvallen. Maar als ze zich goed kan redden zou ik haar gewoon bij haar maatje zetten, zodat ze daar steun aan heeft.

Dwangvoer kun je best maken van geweekte biks. Maar is het nodig? Eet ze anders niet? Het nadeel van dwangvoeren is dat ze niet meer de noodzaak voelen om zelf te eten, dus ik ben er vrij terughoudend mee.

Haar hoofdje valt mee kwa scheefheid is niet heel erg naar links dat het tegen haar buikje/schouder komt. Ze heeft het beetje scheef gezien sommige foto’s. Nee ze valt niet om. Maatje heeft ze alleen ze konden sws al niet samen omdat mijn meiden na 3 jaar Oke met elkaar te leven elkaar opeens aanvielen..... vrouwen soms he! Ze eet beetje bij beetje meestal en check altijd in de avond of alles op is! Dus Weet het niet toen ik om 14:30 er was was alles nog kwa voer. Medicatie neemt ze top in! Voor de rest zat ze gister gwn te grazen dus ze is okey actief. Volgend de DA was t bevorderde stand maar eerlijk heb ergere verhalen gelezen hier op en ergere foto’s gezien ! Dus vind eigenlijk dat we kei vroeg bij zijn 🙂 . We gaan eens kijken ! Aankomende 2 dagen gaan we nr de DA voor nog een die 2 prikjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .