Ga naar inhoud

Izzy & Oezzy

Nienouke
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 16-7-2021 at 23:26 zei Miekmoek:

Gelukkig ben je nu op het juiste adres aangekomen 😊 Hier op BunnyBunch zit alle ervaring met konijnen die je nodig hebt! 

We hebben geen winst te behalen, behalve het allerbeste voor jouw konijnen omdat we allemaal konijnen liefhebbers zijn! Daarnaast is er veel expertise op dit forum van mensen die werken bij opvangen, of er zelfs eentje zelf beheren of gewoon ontzettend veel konijnen hebben gehad. 

Maar er is ook veel informatieve artikelen te vinden die geschreven zijn door Evee die ook goed onderbouwd zijn en waar veel onderzoek in zit. 

Ik zal er hieronder een paar selecteren, maar je kan ze ook zelf opzoeken (klik voor een overzicht op de groene banner bovenin elk topic) ! 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

https://www.bunnybunch.nl/informatie/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen

https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen

Dus lees lekker veel, vraag veel tips en ook al is het soms veel advies en nieuwe informatie tegelijkertijd, probeer vooral open te zijn. Wij proberen je in ieder geval met alle beste intenties te helpen! 

Succes! 

Dat er veel informatie is en mensen je willen helpen heb ik al snel door gehad. Dat is KEI tof! Maar soms komt het heel denigrerend over (een scherm maakt het daar dan lastig in hè..) interpretatie etc. Maar is dan wel weer kei gemakkelijk dat zo een forum bestaat.

Dankjewel voor de links! Heb al veel leesvoer gehad. Mijn batterij is al vaak plat geweest.

de ene keer brengt het me raad, de andere keer ben ik hopeloos (zeker omdat het koppelen misschien niet gaat lukken na de castratie én ze nu al uit elkaar moeten…) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je het te laat las en dat ze zijn gaan vechten. 

Dan is er nu dus nóg meer reden om ze apart te houden, dan kunnen ze elkaar en die negatieve situatie misschien een beetje vergeten.

Heb je wel een zware steen op het plankje bovenaan de trap gelegd? Anders werken ze het plankje er uit en dan zit je met de gebakken peren.

Ik snap niet hoe ze uit die ren konden ontsnappen. Ik heb diezelfde ren al járen, met verschillende konijnen gebruikt en heb hem nu als backup. Er was een tijd dat ongeveer het hele forum die ren had. Waarschijnlijk omdat hij op het gras (hobbelig) stond en er dan een opening ontstond? Het zijn natuurlijk nog jonge, kleine konijntjes. 

Ze vinden de ren nog steeds leuk als hij op stenen staat 🙂 Het gaat vooral om de ruimte die ze krijgen. Je kan inderdaad gras plukken en ze dat geven.

Fijne vakantie alvast! 

Nog niet teveel zorgen maken over hoe het na de castratie samen gaat. Laat je het weten zodra het zover is? Dan kunnen we je dan nog tips geven hoe je de herkoppeling het beste aanpakt. Dat geeft namelijk een hoop verschil in de kans van slagen!

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .