Ga naar inhoud

Vreemde puntige keutels


demyxparis

Aanbevolen berichten

Screenshot_20210709-192852_Gallery.thumb.jpg.ed1bee43614cf6398e0fa9528b66a28c.jpgGoedenavond,

 

Ik ben nieuw op het forum. Lees al een aantal weken mee maar heb even een account aangemaakt omdat ik me een beetje zorgen maak over ons konijntje.

Het is een gecastreerd rammetje (er komt nog een vriendinnetje bij) en hij had twee weken geleden ongeveer last van een wormeninfectie. Hij is behandeld met panacur en sindsdien geen wormen meer gevonden in de keutels.

Sinds gisteravond is hij ineens (half) niet meer zindelijk (hij loopt los in de kamer). Voorheen poepte hij alleen op zijn toiletbak alleen nu moet de keuken er helaas ook aan geloven.

Dat kan gebeuren alleen wat mij opviel is dat hij sinds vanavond een hele gekke vorm keutels heeft. Ovaal met een soort staafje eraan.

Hij is verder erg actief, eet en drinkt gewoon.

 

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? 

 

Alvast bedankt! 

aangepast door demyxparis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de keutels openmaakt, zie je dan ook haren zitten? Als mijn konijnen keutels met zo’n puntje eraan hebben, dan is het puntje vaak gewoon vacht dat ze binnen hebben gekregen met wassen en weer uitpoepen.

aangepast door Pablo&Lola
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zie ook regelmatig van die puntjes als ze aan het verharen zijn.

 

Voor de zindelijkheid, is het misschien een idee als je ook een toilet in de keuken zet? Of, als je konijn nu in de puberteit begint te raken, kan hij ook iets sterker territoriaal gedrag zien waaronder op meer plekken keutelen. Dat zal dan na de puberteit als het goed is weer minder worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de keutels uit elkaar gehaald en er zitten inderdaad haren in. Heeft mij weer gerust gesteld gelukkig :-)!

 

Er staat ook een 2e toiletje bij de keuken in de buurt, ik zal deze meer verplaatsen naar de plek waar hij het nu doet. Ik denk alleen ook dat het met zijn beginnende puberteit heeft te maken.. Ach ja daar moeten we even door heen

 

Heel erg bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .