Ga naar inhoud

Konijn gevonden! Opvang gezocht :(

Bento
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij zitten met een probleem, we wonen op Vlieland en hebben hier een konijn gevonden. We weten van wie hij is, maar deze persoon wil hem niet terug omdat hij steeds ontsnapt.. hij is inderdaad erg goed in prison break spelen 😅 

Het is echt een dotje, we hebben hem ondertussen Berry White gedoopt en we wilden hem eerst ook houden.. vooral omdat we dachten dat het een haar was 😬 maar hij past toch echt niet bij ons koppeltje en onze achtertuin is nu iets te gevuld met spanningen, geurtjes en hormonen.. 😬

Ik heb al een ronde gedaan met opvangen bellen, maar ik krijg steeds te horen dat ze vol zitten. Hier op het eiland bestaan er geen mensen die weten hoe je voor een konijn zorgt (zo zat Berry in een slaapkamer en daarna in een klein hokje).. we willen zo graag dat hij goed terecht komt met een vrouwtje voor hemzelf! 

Heeft iemand tips? We willen er best ver voor rijden eventueel. 

Alvast bedankt voor jullie hulp! 

Screenshot_20210709-173206~2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu. Maar hij heeft het getroffen dat jullie je over hem hebben ontfermd! Lief van jullie! Ondertussen zitten jullie er wel mee... 

Hij moet eerst gecastreerd worden voor hij bij andere konijnen kan. Maar de kans dat hij daarna bij je koppel kan is minimaal. Als jullie het niet zien zitten om een tweede koppel te houden (wat ik heel goed snap, want hij komt nu zomaar op jullie pad en een tweede koppel moet een bewuste, goed doordachte keuze zijn) dan is een konijnenopvang toch de enige plek waar hij grote kans heeft op een goed leven met vriendin en genoeg ruimte. 

Heb je deze lijst al gevonden? https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst 

Veel opvangen zullen nu behoorlijk vol zitten, maar hopelijk vind je toch snel een goede opvang waar hij naar toe kan.

Is het mogelijk hem verder van je koppel te zetten? Als ik de foto zo zie denk ik dat hij nu vlak naast je koppel zit. Of anders de ruimte er tussen dichtmaken (hout, desnoods karton of iets anders), dat kan ook al helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .