Ga naar inhoud

Konijn heeft korrels en haar uitgespuugt!


AtaRopi

Aanbevolen berichten

Ik ben hier nieuw. Ik heb 2 konijnen die Furoppi en Atasha heten. Atasha is momenteel schijnzwanger (het zijn 2 vrouwtjes). Daarnet heeft mijn vader vastgesteld dat mijn konijn natte korrels heeft uitgespuugt en haar haar ook. Ik weet dat een konijn niet kan overgeven, maar hoe is dit dan gebeurd?? Konijnen kunnen toch ook geen haarballen uitspugen zoals katten?

We hebben het ook niet gezien, maar zij lijkt ok. Af en toe nog achter de andere zitten maar dat is deel van hun dagelijks leven en niemand geraakt gewond.

Maar ik vind did nog steeds raar. Hoe kan het dat Atasha haar en korrels heeft uitgespuugt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen niet overgeven, maar als er iets in de keel of slokdarm blijft hangen kunnen ze dat nog wel uitspugen.

 

Ik zou haar wel heel goed in de gaten houden en ik denk zelfs voor de zekerheid toch al wel een dierenartsafspraak maken voor vandaag om het na te laten kijken. Het hoort niet. Konijnen spugen geen haarballen uit. En het is wel een teken dat er iets niet goed is geweest.

Mijn eerste gedachte zou zijn om het gebit goed na te laten kijken bij de dierenarts, op brokken horen ze namelijk echt te malen met de kiezen voor ze die inslikken, die horen er niet in z'n geheel uit te komen. Dus als ze die volledig inslikken omdat kauwen niet goed lukt, zou dat een situatie zoals dit kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .