Ga naar inhoud

iemand anders tips geven

Etje

Aanbevolen berichten

pas contact met iemand gehad die 1 konijn heeft in een veel te klein hok, ik gaf haar tips en zegt dat ze alles weet, ik wil het beste voor haar konijn dat die ook weer gelukkig is maar weet niet meer wat ik moet zeggen iemand een idee om haar te overtuigen om naar bunnybunch te gaan? 

dit heeft ze gezegd: ( een beetje de nuttige dingen 

Wij weten zelf beter dan jou hoe je voor een konijn moet zorgen en dit konijn kan niet met andere konijnen dus dat gaat dan lastig

we hebben hem van m'n tante gekregen en die heeft alles gegeven en gezegd wat we moesten doen en die weer dat want zij heeft ze vanaf geboorte

ziet het aan haar en we hebben er verstand van

ps. ik weet dat ze dit kan lezen, maar dan ben ik blij dat ze bunnybunch toch opzoekt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel moeilijk om iemand te overtuigen die denkt dat hij het beter weet. Als je het toch wilt proberen kun je je het beste op een ding focussen en niet allemaal tegelijk willen aanpakken. En net als wanneer je iemand opvoedtips wilt geven: zeg niet dat die persoon het niet goed doet, maar vertel in welke situatie jij iets hebt gedaan en wat daarvan het positieve resultaat was. Bijvoorbeeld dat je bent overgestapt op beter voer en je konijn nu minder vaak buikpijn heeft en je minder dierenartskosten hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is lastig, ik denk dat we allemaal wel vrienden hebben die en konijn in een hok en alleen laten wegkwijnen. Vreselijk vind ik dat, je wilt geen ruzie met je vrienden, maar ook niet toekijken hoe zo’n beestje daar alleen zit. Ik probeer ze ook altijd op bunnybunch te wijzen, app ze vaak het linkje. En vertel enthousiast over hoe leuk mijn konijnen rondspringen in de ren en samen knuffelen. Hoe Ukkie opgeleefd is met Brownie als maatje. En dan maar hopen dat er iets landt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eigenlijk aan de reactie al lezen dat de ontvanger zich aangevallen voelt. Ik denk dat je een ander nooit aan moet vallen, als je iets verandert wilt zien. Ik weet niet of je het konijn in levende lijve hebt gezien, anders wordt het wel heel lastig onderbouwen waarom het konijn nu ongelukkig zou zijn. Het is ook zo dat een konijn zich in principe ook wel neerlegt bij het alleen zijn, hij gaat niet op zoek naar een maatje dat er niet is. Het verschil zie je pas als ze samen zijn met een maatje waarmee ze het goed kunnen vinden. Foto's en filmpjes van konijnen die lief zijn met en voor elkaar, hebben we daar geen topic van, met allerlei foto's? Misschien dat er dan iets gaat kriebelen van, dat wil ik ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .