Ga naar inhoud

Toiletbak terror


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren gedoe met de toiletbak van Dex en Bobbi. Ze gooiden hem om, gooiden alle inhoud eruit, dat soort werk. Ik heb allerlei bakken geprobeerd en ben uiteindelijk bij een kattenbak blijven hangen. Dit is een tijd goed gegaan, maar inmiddels begint het gedrag zich weer te herhalen. Ze graven erin, gooien keer op keer het hooi en de korrels eruit en ik word inmiddels een beetje moe van de gigantische zooi.

 

Dex en Bobbi zijn 2 dwergjes van 2 kilo en 1 kilo en leven binnen in een vaste ren van 2,5 m2. Ze hebben matten om in te graven, een houten poppenbedje om op/onder te liggen en aan te knagen. Wat zou ik nog kunnen proberen als oplossing tegen deze dagelijkse troep? Ik weet dat graven natuurlijk gedrag is dus ik corrigeer ze ook nooit als ze het doen, maar de troep….. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha herkenbaar! Hier groeven ze ook alle bodembedekking eruit. Nu zo’n bak met dekselrand van de webshop hier. Dat werkte goed, voor even. Maar nu werkt Brownie iedere dag die deksel eraf en schuift daarna zijn wc vakkundig aan de kant, omdat hij vindt dat hij dan beter bij de hooiruif kan ofzo. 🤦‍♀️ Wat dus betekent dat de plasjes en keutels iedere nacht op de tegels worden gedaan en de bak schoon aan de andere kant van het hij staat geschoven. Overdag gaat het prima, maar als wij slapen.... 

In de vorige bak zaten gaatjes, dan maakten we hem met een ijzerdraadje aan het gaas vast. We zitten er nu over te denken in deze bak zelf gaatjes te boren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb regelmatig een schijnzwangere moeke die meent dat de inhoud van de toiletbak prima ook door de rest van de ren heen kan, ik heb voor haar een kattenbak zonder deksel met daarop een hoge rand, waardoor bij gebruik van papierkorrels alles er wel in blijft als ze graaft (als ze de houtkorrels tot zand graaft komt het nog steeds overal).

 

Zoiets:

uq2dJR0CG8LSZLxR2rnVyHWwTmEQGtq05U8YgUcX

aangepast door Piku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben een wc-bak van 60 bij 40 cm groot en zo’n 15 cm hoog (misschien iets hoger). Dat vind ik de fijnste tot nu toe. Boven 1 lange zijde hangt een dubbele hooiruif, en tegen de 2 korte zijdes ligt een stapeltje stoeptegels waar de bak tussen klemt. Het is gewoon een opbergbak die je bij Kwantum, Leen Bakker enz. koopt. Vrij groot dus, maar nog precies goed handzaam om zelf mee te lopen.

 

Ik heb de afgelopen jaren ook veel verschillende soorten wc-bakken gekocht 🙈, van afwasteiltjes tot van die bakken die je onder je bed kan schuiven en allerlei open kattenbakken. 

 

Ik heb 2 konijnen gehad die ook steeds de inhoud van de bak uitgroeven. Bij het ene konijn heb ik het opgelost door een grotere ren te maken met een gedeelte grond (met gaas er onder) zodat ze zich daar lekker kon uitleven 🙂 Daar had ze echte behoefte aan. Het tralieknagen van haar vriendje was er ook mee opgelost. 

 

Het andere konijn had al een grotere ren (maar alleen met tegels). Bij haar heb ik ook zo’n kattenbak met antigraafrand geprobeerd. Maar dan groef ze de inhoud naar 1 kant en werkte ze de rest er alsnog overheen. En al snel had ze ook door hoe de rand er af kon, en dan lag de rand ergens anders in de ren 😉 

 

Ik denk dat het geven van een graafgedeelte of zandbak de enige echte oplossing is.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .