Ga naar inhoud

Bess, territoriaal gedrag


Punky punk

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Deze week donderdag vertrek ik voor 10 dagen op vakantie. Omdat het best wel lang is wil ik Punky en Bess naar mijn oma brengen. Maar nu is er eigenlijk een probleempje. Onlangs was er een topic geopend over buiten de ren lopen, en dan dat eens terug in de ren achter elkaar word gejaagd. Toen ben ik te weten gekomen dat sommige konijnen niet om kunnen met territorium wisseling. En Bess hoort daar ook bij. Ze kent twee terreinen goed, hun ren buiten en hun kamer binnen.

Op die twee terreinen is ze ook enorm lief tegen Punky. Maar als Punky of Bess even uit hun ren gaan dan vliegt Bess Punky in de haren. En dat blijft dan een paar dagen. Dan kunnen ze elkaar niet meer normaal voorbijlopen. 

 

Nu zit ik me zorgen te maken, daar bij mijn oma is het natuurlijk ook onbekend terrein voor haar. Ze is daar nog nooit geweest. En dan zal ze Punky ook in de haren vliegen en zullen de plukken in het rond vliegen. Weet ik nu al. 

 

Ik weet het niet meer. 10 dagen vind ik echt te lang om te zeggen dat ze twee keer per dag moeten langskomen. Dat is te gevaarlijk, omdat het zo snel kan gaan bij konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze toch samen naar je oma brengen. Leg haar goed uit wat ze kan verwachten en wanneer ze zich niet druk hoeft te maken maar dat het gewoon komt door de nieuwe ruimte en dat het vanzelf weer over gaat. Je zal vaker weggaan op vakantie en dan is het fijn dat ze samen naar je oma kunnen. Je moet er een keer doorheen.. 

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .