Ga naar inhoud

Advies gevraagd: hond aan konijnen laten wennen


Bunny_time

Aanbevolen berichten

Hoi, ik wilde graag jullie om advies vragen. Ik heb namelijk een hond en sinds vandaag een super leuk koppeltje, maar mijn hond kan er niet goed tegen dat er ineens konijnen in haar territorium zijn en is al de hele dag onrustig. Ook is de hond perongeluk al buiten geweest en toen ging ze mijn koppeltje opjagen, daarna waren mijn nijnen echt super schuw een paar uurtjes lang. Maar ik kan mijn hond niet de hele dag (we laten haar wel uit natuurlijk) binnen houden omdat ze best wel actief is. Dus hebben jullie advies voor mij? Of tips om de hond en nijnen aan elkaar te laten wennen? Deel deze graag in dit topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er in ieder geval voor zorgen dat se niet te dicht bij elkaar kunnen komen, dus naast de ren nog een extra barrière maken van renpanelen met een bufferruimte ertussen. 

Daarnaast moet je het rustig aanpakken, eerst alleen contact als je er zelf bij bent. En misschien ook een idee om de hond juist even te laten snuffelen als ze net terug is van een wandeling, zodat ze haar energie al wat kwijt is? 

Ik heb verder geen ervaring met honden, maar dit is hoe ik het aan zou pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ooit aangepakt door heel rustig met de hond van een hele grote afstand te zitten. Heel rustig, geen stress en maar brokjes geven als de hond gezellig naast me zat of lekker lag. Zo haal je de focus van de konijnen af, want dat is de bedoeling. De konijnen moeten helemaal niet interessant worden. De eerste dag dus vanaf een hele grote afstand, de dag erop begin je op dezelfde afstand maar gaat het goed dan loop je een stapje dichterbij. Zo moet je het gewoon telkens beetje bij beetje opbouwen. Eigenlijk train je dat de konijnen er niet toe doen en dat ze niet spannend zijn. Als de hond geen interesse toont in de konijnen, zullen de konijnen vanzelf aan de hond wennen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat nu veel beter! We hebben met de barricade die eerst om de ren stond de helft va de tuin afgezet nu kan de hond niet meer rond de Rennes rennen alleen nog maar voor het hek ook blijven de konijnen nu rustig zitten op hun plaats. Eerst kwam de hond  niet zelf naar binnen maar nu wel. En de hond is nu Ook niet meer zo onrustig en ligt lekker te dutten in de zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .