Ga naar inhoud

Baby konijnen moedermelk

Aanbevolen berichten

Hallo 

We hebben een nestje Vlaamse reuzen van 4 weken oud (het zijn er twee). Nu is ons mannetje rond die tijd ook ontsnapt en heeft de moeder zonet opnieuw een nestje geworpen. De jongen van 4 weken lijken nu wat verstoten door de moeder, waar ik me dus zorgen over maak.

Moeten de jongen nog moedermelk krijgen, moeten we ze nog extra melk met de hand geven? Ze eten wel al van de brokken maar het lijkt me ook niet ideaal dat ze nu zonder moedermelk komen te zitten. 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet ideaal. Ik weet niets van nestjes af, maar ik weet wel dat jongen van 4 weken zeker geen extra moedermelk hoeven. Ze moeten wel van de moeder vandaan gehaald worden, want anders drinken ze de moedermelk op die bedoeld is voor de nieuwe jongen. 

BunnyBunch is geen voorstander van nestjes, dus waarschijnlijk zal een moderator je topic straks in het juiste forum zetten en het topic sluiten nadat je antwoord hebt gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat @Miekmoek zegt klopt inderdaad, het is niet ideaal, maar ze kunnen het nu wel redden zonder melk. Ze kunnen gewoon hooi en brokken eten nu. De moeder heeft haar melk nu nodig voor het nieuwe nestje, dus ze moeten helaas bij haar weg. 

Bunnybunch is geen fokkersforum en promoot vooral het adopteren van konijnen uit konijnenopvangen. Dat is ook de reden dat wij alleen een vragenforum hebben voor onverwachte nestjes en geen onderdeel voor konijnenfokkers. Nu je gerichte raad gekregen hebt, wordt dit topic gesloten.

Informatie over fokken & nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/Voortplanting

Regels van ons forum vind je hier:
https://www.bunnybunch.nl/algemene-voorwaarden-forum

Mocht je toch nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie.

Succes,
Het moderator team van BunnyBunch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .