Ga naar inhoud

Muizen

Carry_xzx
 Delen

Aanbevolen berichten

Goede dag allemaal

Ik ben Carmen en ben het baasje van hope en vlekkie.

Ik heb sinds kort muizen in mijn woning en vroeg me af hoe ik hier konijn vriendelijk mee om kan gaan.

Ook zijn mijn schatjes onwijs gestrest (niet gek want dat is hun baasje ook)

Wat kan ik hier het beste mee doen.

Ik laat geen voer liggen (alleen hooi) en alles zit goed afgesloten in bakken

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben

Spoiler
Spoiler

IMG_20210510_181345_935.jpg

IMG_20210510_181345_969.jpg

IMG_20210510_181345_942.jpg

aangepast door Carry_xzx
Ik probeerde de spoiler weg te halen
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn muisvriendelijke vallen te verkrijgen, die kun je op plekken zetten waar de konijnen niet komen. Als je die plekken niet hebt, kun je misschien met gaas een extra kooi om de val maken? Dan kunnen de konijnen niet bij de val maar de muizen wél.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen reageren inderdaad sterk op muizen. Je kunt het met muisvriendelijke vallen proberen. Het enige nadeel is, als je 1 muis ziet, dan zijn er altijd meer in de buurt. Je zult de muis ook een aardig eind weg moeten brengen, wil die niet weer terugkomen en de val iets van een week moeten zetten om er zeker van te zijn dat ze allemaal weg zijn. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Kolino:

Konijnen reageren inderdaad sterk op muizen. Je kunt het met muisvriendelijke vallen proberen. Het enige nadeel is, als je 1 muis ziet, dan zijn er altijd meer in de buurt. Je zult de muis ook een aardig eind weg moeten brengen, wil die niet weer terugkomen en de val iets van een week moeten zetten om er zeker van te zijn dat ze allemaal weg zijn. 

Dank je wel voor het berichtje tot nu toe is het er 1 maar we hebben gelukkig de doorgang al gevonden dus gaan morgen beton storten en konijnen blijven nu even in de kooi maar ga inderdaad een val neerzetten.

Bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2021 at 14:51 zei Kolino:

geldt dit ook voor buitenkonijnen? 
Wij hebben ontzettend veel muizen in onze tuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .