Suus1978 Geplaatst: 25 juni 2021 Delen Geplaatst: 25 juni 2021 Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar met de zoekfunctie vond ik niets. Waarschijnlijk is het woord 'as' te kort ofzo. Hoe dan ook, mijn vraag is duidelijk: ik vroeg me af wat jullie met de as van overleden konijntjes doen. Bewaren? Begraven? In een urn? Alleen of met andere konijnen of andere dieren? Ik wil de as van al mijn konijnen uiteindelijk in een mooie urn doen, maar dat kan om praktische redenen nu even niet. Ik zoek dus iets moois om het doosje met as tijdelijk in te bewaren. Ben benieuwd naar jullie creatieve ideeën. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 juni 2021 Delen Geplaatst: 25 juni 2021 Uitstrooien op een mooie plek, meestal bij het strand / de duinen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 29 juni 2021 Delen Geplaatst: 29 juni 2021 Ik heb ze in de standaard asbusjes van het dierencrematorium staan. Ik wil nog een keer urntjes kopen, maar heb nog niet echt iets leuks gevonden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 juli 2021 Delen Geplaatst: 11 juli 2021 Ik bewaar de as van alle overleden dieren in een urn, bij elkaar. De konijnen in een konijnen-urn, alle konijnen samen. En de cavia's ook alle cavia's samen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 11 juli 2021 Delen Geplaatst: 11 juli 2021 49 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993: Ik bewaar de as van alle overleden dieren in een urn, bij elkaar. Strooi je er dan steeds het "gratis" asbusje in een grotere urn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 juli 2021 Delen Geplaatst: 11 juli 2021 19 minuten geleden zei Kolino: Strooi je er dan steeds het "gratis" asbusje in een grotere urn? Ik vraag aan het crematorium, of ze het in een zakje kunnen doen, zodat ik het in een grotere urn kan doen. Tegenwoordig hoef ik het al niet meer te vragen. Want ben vanaf 29 januari 3 cavia's verloren in 6 weken. Dus ze weten al precies wat er bij mij de bedoeling is, en vullen het formulier dan ook al zover mogelijk in als ik bel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 juli 2021 Delen Geplaatst: 11 juli 2021 Ik laat ze altijd in groepjes cremeren en het crematorium strooit ze daar dan uit. Ik heb zelf niets met die as. Van 1 konijn heb ik een pootafdruk, daar kijk ik nooit naar om, maar je gooit het ook niet weg, dus zit je er mee. Ik hecht meer waarde aan foto's en herinneringen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 11 juli 2021 Delen Geplaatst: 11 juli 2021 57 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993: Ik vraag aan het crematorium, of ze het in een zakje kunnen doen, zodat ik het in een grotere urn kan doen. Op zich wel slim, dan heb je geen urnenverzameling na verloop van tijd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 11 juli 2021 Delen Geplaatst: 11 juli 2021 Ik heb nog geen konijn hoeven te cremeren gelukkig, maar denk dat als het gebeurt ik de as ook niet hoef. Als ik het toch wel mee krijg, dan zou ik het ergens uitstrooien als afscheid. Hoef het zelf niet te bewaren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 juli 2021 Delen Geplaatst: 11 juli 2021 21 minuten geleden zei Miekmoek: Ik heb nog geen konijn hoeven te cremeren gelukkig, maar denk dat als het gebeurt ik de as ook niet hoef. Als ik het toch wel mee krijg, dan zou ik het ergens uitstrooien als afscheid. Hoef het zelf niet te bewaren. Als jij het niet mee wilt krijgen, krijg je het niet mee. Je vult namelijk een formulier zelf in met je wensen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 14 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2021 Op 11-7-2021 at 16:24 zei Konijnenliefhebber1993: Ik bewaar de as van alle overleden dieren in een urn, bij elkaar. De konijnen in een konijnen-urn, alle konijnen samen. En de cavia's ook alle cavia's samen Zoiets wil ik dus ook. Ik zoek alleen nog iets moois om alles in te doen. Iets dat lijkt op een kunstwerk ipv zo'n typische urn. Het liefst iets waar een bloem of een kaars in kan. Lijkt me nog wel spannend om alles erin te doen. Stel dat zo'n zakje met as omvalt ofzo... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten