Ga naar inhoud

Konijn rijdt op ander konijn


Thincla

Aanbevolen berichten

Sinds een half jaartje heb ik 3 konijnen samen zitten (eerst waren het 2) Het ging een hele tijd goed met zijn drieën samen, maar sinds kort rijdt het nieuwste konijn (voedster) telkens op mijn andere voedster, bij het rammetje doet ze het bijna nooit maaar bij het vrouwtje wel. Ik vind dit een erg vervelend gezicht, want ik vind het erg vervelend voor het konijntje die er de dupe van is 😕

 

Is het een idee om de voedster die dit telkens doet te laten steraliseren zodat het dan misschien verminderd? Of zal dit dan nog steeds zo blijven doorgaan? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je sowieso aanraden om je voedsters te laten helpen. In de meeste gevallen zorgt het voor meer rust in de tent en je voorkomt ermee dat ze baarmoederkanker krijgen. Er is een kans dat dit gedrag dan stopt of vermindert, maar geen garantie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een groep zou ik sowieso alle konijnen laten castreren, zowel voedsters als rammen. Helemaal als het een drietal is. Het mindert het hormonale gedrag, maakt ze iets stabieler waardoor er minder onrust is.

 

Hoe oud zijn de konijnen, zitten ze nog in de puberteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .