Ga naar inhoud

Bladluis


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Ja hoor. Mijn plantenbak met verse kruiden heeft bladluizen! 

 

De konijnentuin niet, maar ik had nog een aparte bak met gemixte kruiden. 

Ik heb zo veel mogelijk stengels met deze luizen al weggeknipt, maar blijkbaar (te zien aan het spoor in de bak) is onze Loet hier al vrolijk ingesprongen. 

Ze heeft ook al best wat van de kruiden op. 

 

Ik met niks aan haar gelukkig. Ik ga de planten uiteraard niet bespuiten of iets dergelijks, maar hebben mensen hier ervaring met bladluizen en konijnen? 

Of misschien een verzameling lieveheersbeestjes die even op bezoek willen komen? 🤣

 

(Ik heb dit even in voeding geplaatst, omdat ze dus al van de kruiden gegeten heeft, voordat we de luizen ontdekte). Ook na de ontdekking is ze in de bak gesprongen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat je konijn bladluis heeft gegeten is waarschijnlijk klein, mijn ervaring is dat ze de takken en stengels met bladluis met rust laten. 

 

Ik heb ooit salie gegeven waar luis in de dichte bloemknoppen zat en ik had dit dus niet gezien. Ik vond het zo raar dat het niet gegeten werd, tot ik er achter kwam dat er luis in zat, zij wisten dat precies en lieten dat dus gewoon liggen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is blijven ze er inderdaad vanaf, en als ze er wel iets van op hebben zal dat minimaal zijn en ook niet zo een probleem. Het kan wel eens gebeuren dat er een beestje met de plantjes die konijnen eten mee naar binnen gaat. Zolang dat minimaal is, kan de spijsvertering dat prima aan. Het smaakt alleen niet zo lekker vermoed ik. En de extra eiwitten kunnen meestal ook niet veel kwaad 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .