Annasbeestenbende Geplaatst: 23 juni 2021 Delen Geplaatst: 23 juni 2021 Hoi iedereen, ik heb twee kuikentjes; Amélie en Juliëtte. Twee brahma kippetjes van iets minder dan twee maanden. Ik heb ze al vanaf een dag of vier/vijf . Met Amélie is iets mis, al vanaf het begin. Ten eerste had ze een groeiachterstand en nu ook een kropverzakking. En ze is ook nog zwak. Ik hou haar in de gaten maar ik ben echt bang dat er nog iets mis is. Ze zijn sindskort buiten en dat doen ze fantastisch! Maar nu vallen me een paar dingen op. ze gaat heel vaak liggen in een vreemde houding(zie foto) ze is enorm gestresst als Juliëtte ook maar 10 cm van haar vandaag is. ze zakt op de vreemdste momenten in elkaar ze lijkt soms te stikken in haar eten en net was ze ook aan het overgeven. Haar voer kwam eruit met slijm. Stel ik me aan of is er nood? Ze is aan de andere kant nog heel actief maar haar krop voelt leeg terwijl er normaal een bult op zit. Ik maak me echt heel veel zorgen. Weet iemand wat dit is? groetjes Anna. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 juni 2021 Delen Geplaatst: 24 juni 2021 Echt goed klinkt het niet, wat zegt de dierenarts er van? Ik heb wel wat kippenkennis, we hebben zelf ook langere tijd kippen gehad, maar als het om ziektes gaat vind ik kippen wel altijd erg lastig. Heb je een dierenarts met verstand van kippen die je hierbij kan helpen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 24 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2021 14 hours ago zei Annasbeestenbende: haar krop voelt leeg terwijl er normaal een bult op zit. Er zit nu weer een bult op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 24 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2021 57 minuten geleden zei Evee: Echt goed klinkt het niet, wat zegt de dierenarts er van? Ik heb wel wat kippenkennis, we hebben zelf ook langere tijd kippen gehad, maar als het om ziektes gaat vind ik kippen wel altijd erg lastig. Heb je een dierenarts met verstand van kippen die je hierbij kan helpen? Zaterdag komt er iemand langs die een opleiding over pluimvee heeft gedaan. Ik maak me echt zorgen om haar! Mijn ouders denken dat er niks aan kan worden gedaan maar als ik meebetaal mag ze toch naar de DA . Maar eerst laten we die meneer ernaar kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 juni 2021 Delen Geplaatst: 30 juni 2021 Hoe gaat het nu? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 19 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2021 Op 30-6-2021 at 09:12 zei Evee: Hoe gaat het nu? Beter. (Sorry voor mijn late antwoord) ze is volgens mij over de verzakking heen gegroeid! Wel denk ik dat ze slechtziend is. Ze ziet een drinkbak pas staan als ze ertegenaan botst! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 14 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 Dit topic mag gesloten worden want ik heb Amélie niet meer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten