Ga naar inhoud

Konijntje Rosie E.Cuniculi?


bunnywhoop

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Wij hebben een konijntje die Rosie heet en gisteren zagen we dat ze weinig at en bleef liggen.
Verder zag ik dat ze slecht liep en de achterkant een beetje liet hangen.
Dierenarts gebeld en uitgelegd dat het een druk konijntje is en regelmatig wat gekke sprongen maakt, ergens op klimt enzo.
Hij gaf als advies om het even aan te kijken. Ik ben toen een beetje gaan zoeken op internet en kwam op E.Cuniculi uit, inmiddels heb ik me hier wat meer in verdiept en de klachten leken er wel op. 

Ik ben toch naar de dierenarts gegaan en ze heeft even wat testen gedaan, oren nagekeken, gewicht was goed, ze kon niet zo een trauma vinden in haar rug of poten, ze liet ze wel slap hangen. Ik heb mijn zorgen geuit en dat mijn vermoeden was dat ze E.Cuniculi zou kunnen hebben, dat kon ze zich goed voorstellen en heeft dus Fenbendrops gegeven voor 28 dagen elke dag 2,3ml.

 

Symptomen:
- Veel drinken, plassen
- Achterpoten kan ze niet goed op staan, zwak

- Naar voren staren en gewoon een ziek uiterlijk.

 

Vanmorgen kwamen we in het hok en zagen we dat haar ogen ineens dik waren, dat is nu ook weer weg.

Ze lijkt het ene moment wel weer wat beter te voelen en dan weer niet en zit ze in een hoekje.
Het gekke vond ik dan wel dat ze hinkt op 1 beetje en die andere omhoog houd bij het lopen (als of ze hem ontziet) dat vind ik dan weer vreemd omdat ze eigenlijk een soort verlamming zou moeten hebben.

Wat denken jullie ervan?:
 


Woensdag hebben we een afspraak bij de dierenarts om te kijken hoe het met Rosie gaat en wat de prognose is.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie van wat jullie denken, herkennen jullie dat gekke loopje?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bij die symptomen zeker denken aan ec en daar tegen behandelen. Ken je het behandelplan van wilhelminapark? https://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html Dat zou ik voorleggen aan je dierenarts, het heeft al veel konijnen er bovenop geholpen. Je zou ook voor de zekerheid een foto kunnen laten maken. Konijnen zijn taai. Zo heeft een konijn van @JacBheel lang met een gebroken rug rondgelopen, dat bleek pas uit een foto. Dat veel drinken en plassen is wel echt een ec ding, in combinatie met een gek loopje zou dat ook mijn eerste gok zijn. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee bedankt voor je reactie! Ik zag vandaag inderdaad het artikel en volgens mij zijn we er snel bij, ik hoop dat de behandeling aanslaat als het e.cuniculi is. Ik ga ook een foto van haar rug en achterpoot laten maken om zeker te zijn dat er inderdaad niets gebroken is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .