Ga naar inhoud

Bang


Marvin

Aanbevolen berichten

Hey hallo allemaal ik ben hier nieuw , ik ga me even voorstellen, ik heb een konijntje genaamd Marvin hij is 3.5 maand jong 😊, nu is het zo we hebben hem laten castreren maar nu gisterenavond mochten normaal de draadjes eruit maar omdat onze Marvin hevig was is er een wondje aan zijn pootje bijgekomen ☹️, nu moeten we nog eens terug om de draadjes er nog laten uit te halen maar heb zo een schrik dat onze Marvin ons niet meer gaat vertrouwen, want heb het gevoel dat we hem pijn laten doen en dat doet ons zoveel pijn 😔, zou hij weten dat hij nu pijn heeft dankzij ons ? Misschien een domme vraag maar toch zit ik er zwaar mee in ☹️ iemand tips of iemand iets gelijkaardig meegemaakt? 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom 🙂

 

Tja, konijnen naar de dierenarts brengen doet altijd een beetje pijn aan je hart, ze zijn zo gestresst in de auto en met een beetje pech is het ook een flink gedoe om ze daarvoor in de reismand te krijgen. Maar het is nu eenmaal nodig, een van de dingen die je als baasje moet doen is zorgen dat je dieren de nodige medische zorg krijgen. 

Het kan zijn dat hij hierdoor even een tijdje wat afstandelijker of bang is. Zich niet meer wil laten aaien omdat hij denkt dat hij dan gepakt gaat worden. Maar dat vertrouwen komt ook gewoon weer terug alles achter de rug is en hij weer rustig in zijn eigen verblijf zit.

Bij sommige konijnen duurt het een paar uur, bij anderen dagen, en bij nog weer anderen duurt het een week of 2. 

Ga gewoon weer vertrouwen opbouwen zoals je al gewend was, laat hem naar je toekomen en paai hem met lekkers, maar forceer niets.

 

Het is goed dat je hem hebt laten castreren, ook al denkt hij daar nu even anders over. Als hij straks gekoppeld kan worden aan een vriendinnetje, dan is het het allemaal waard geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met happy eens, overigens is pijn medisch echt totaal niet noodzakelijk. Er bestaan hele goede pijnstillers gelukkig. De ingreep is onder verdoving geweest, als het goed is krijgt hij een injectie met pijnstillers na afloop en heb je ook nog pijnstillers mee naar huis gehad voor de nazorg. Als je het idee hebt dat hij pijn heeft, zou ik dat dus echt aangeven bij de dierenarts en overleggen wat mogelijk is.

 

Hoewel ik zelf eerder denk dat hij het hele reizen naar de dierenarts, het vasthouden en hechtingen er uit halen gewoon niet prettig en vooral ook spannend vond, op dat soort momenten vind ik het altijd jammer dat je het niet even uit kan leggen "het duurt maar 10 minuutjes, het kriebelt een beetje, als je rustig bent is het sneller voorbij".   

 

Mijn ervaring is ook dat het weer helemaal goed komt, gewoon terug naar het normale. Rust & ritme, het ene konijn is weer sneller vertrouwd dan het andere konijn, maar het komt altijd goed. 

En als hij straks een vriendin heeft, dan kun je ze samen vervoeren naar de dierenarts, dat scheelt vaak ook al in stress en spanning. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het ook zo, vroeger was Punky echt een week of twee boos op mij, ondertussen is dat verminderd naar 5 tot 7 dagen. Daarna is hij weer de Punky die mij vrolijk komt begroeten, een beetje aandacht eist en mij kusjes geeft. 

Als een konijn veel pijn heeft is ie heel luid aan het knarsetanden, ligt die erg lusteloos,....

En nu moet hij misschien door de korte pijn, maar daarna heeft hij waarschijnlijk weer een prachtig, pijnloos leventje met hopelijk een konijnenvriendinnetje aan zijn zij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meerdere konijnen en als er 1 daarvan naar de da moet zie je zijn maatje echt denken: waar ga jij heen!? En als hij dan later weer terug komt springen ze samen alle kanten op en lijken ze niks last te hebben van het bezoekje aan de da 

Hier wordt ik altijd heel vrolijk van

Je konijnen samen zien springen is waar je het allemaal voor doet vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .