Ga naar inhoud

Agressie tijdens paartijd


WinnyEilish❤️

Aanbevolen berichten

Dat klinkt inderdaad heel hormonaal.. Bedoel je met gommend een beetje een zoemend geluid? 

 

Hoe oud is je voedster? Ik zou er over nadenken om haar te laten castreren, dat vermindert dit gedrag en kan ook baarmoederkanker voorkomen op latere leeftijd. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van jouw verhaal is het lastig te zeggen wat de oorzaak is.

 

Hoe oud is ze? Is ze gecastreerd? Hoeveel ruimte heeft ze? Is er in die ruimte genoeg te doen, zoals bijv. een zandbak? Woont ze samen met een maatje?

 

Hier staat ook informatie over gedragsproblemen bij konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/gedragsproblemen-bij-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei Evee:

Aan de hand van jouw verhaal is het lastig te zeggen wat de oorzaak is.

 

Hoe oud is ze? Is ze gecastreerd? Hoeveel ruimte heeft ze? Is er in die ruimte genoeg te doen, zoals bijv. een zandbak? Woont ze samen met een maatje?

 

Hier staat ook informatie over gedragsproblemen bij konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/gedragsproblemen-bij-konijnen

Ze is nu ongever 2 jaar oud. Mijn ouders weten niet zeker of ze gecastreerd is maar denken van wel, ze heeft ongeveer 8 vierkantemeter samen met een vriendje we hebben een ren en ze mogen vaak los in de tuin. Soms leg ik wat dingen neer zoals knaagspeeltjes/ dozen en voerspelletjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago zei WinnyEilish❤️:

Hoi allemaal, mijn konijntje springt af en toe op mijn hand af zacht gommend. Ze doet dit eigenlijk pas sinds de paartijd is begonnen, nooit daarvoor. Ze is nogal dominant dus misschien ligt het daaraan, maar ik vraagt het toch maar eventjes.

 

Dit gedrag vertoont ze meestal in de ren in haar hok doet ze dit vrijwel nooit 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit kan territoriaal gedrag zijn maar het kan ook opwindend gedrag zijn. dat is lastig te achterhalen. een konijn kan in de paartijd agressiever worden maar ook opwindender. ik denk zelf toch dat het hier gaat om opwindend gedrag maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .