Ga naar inhoud

Gaat niet lekker met Vlekje


pakyakker

Aanbevolen berichten

Vanmorgen was ze nog oké maar rond een uurtje of 14 vond ik haar wat afwezig, had ik haar wat gras gegeven en dat at ze amper op. Ik dacht het zal de warmte wel zijn. Snel daarna ging het wel weer goed en rond half 16 heeft ze nog een handje andijvie op gekauwt. Toen was ze wel weer alert en wilde ze geaaid worden en nu ligt ze weer meh te zijn. Ze ligt in een bolletje nu af en toe te tandenknarsen en reageert weinig op mij. Wat moet ik doen?

Ik heb nog Novacam, dwangvoeding en Cirasal in huis. Even afwachten? En als ze straks geen brokjes eet dierenarts?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het wel kan wachten tenzij het erger wordt. Heb haar net wat gras en basilicum gegeven dat heeft ze lekker opgegeten. Ze is nu wel iets alerter maar niet haar zelf. Moet ik voor morgen sowieso maar naar de dierenarts gaan of als het weer oké zo laten? Misschien toch klein buikpijn aanvalletje.

Ik hou haar goed in de gaten is ook wel fijn dat ik medicatie en dwangvoeding achter de hand heb.

aangepast door pakyakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa is daar net zo warm. Probleem is ook dat het binnen totaal niet afkoelt en als ik haar buiten laat wel.

Het gaat een beetje met ups en down dat ligt ze weer stil dan is ze weer actief.. Lijkt mij toch een beetje buikpijn denk ik. Gelukkig morgen hele dag vrij.

 

Dankjewel allemaal! Even weer schrikken dit. Gelukkig is het voor nu niet heel ernstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu zou ik haar nog gewoon goed in de gaten houden. Ze eet nu weer wel wat, dus het is nog geen spoed. Als het vanavond wat afkoelt, wordt ze misschien wat actiever en misschien dat way beweging er dan ook voor zorgt dat haar buikpijn wat meer overgaat. 

En inderdaad, als ze dan vanavond haar brokken ook niet wil, kun je de dierenarts bellen om te vragen of je met medicatie moet starten.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

. Geef haar wel pijnstilling. Pijn kan ook gas veroorzaken waardoor haar buikpijn nog erger kan worden. En haar buikje een beetje masseren kan ook helpen. En veel lekkers wat ze graag eet geven waar niet teveel suiker in zit. Dus geen wortel of fruit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar net brokjes gegeven en die heeft ze helemaal opgesmikkeld. Net was ze ook even aan het graven, wat ook een goed teken is.

Ik denk dat ze toch een licht buikpijn aanvalletje heeft gehad. Want ze was echt niet lekker. Als ze niet meer op mij reageert weet ik dat het echt fout is. 

Nu komt ze weer knuffelen zoals ik haar ken. Vals alarm of nou ja zoals het nu lijkt is het voorbij. Even kijken hoe het vannacht gaat. Het blijft natuurlijk Vlekje met haar gekke buikje. Ze heeft wel gekeuteld nu ook.

 

Beetje een topic gestart voor niks sorry. Maar in ieder geval bedankt voor de steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer beter lijkt te gaan. Kan hoor, even een klein aanvalletje. Gebeurt hier ook weleens. Goed in de gaten houden. Heb je voor nood medicatie in huis die je evt na telefonisch overleg zou kunnen geven? Ik vind dat zelf een fijn idee om te hebben, zodat je meteen kan starten na overleg met een dierenarts.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Fijn dat het weer beter lijkt te gaan. Kan hoor, even een klein aanvalletje. Gebeurt hier ook weleens. Goed in de gaten houden. Heb je voor nood medicatie in huis die je evt na telefonisch overleg zou kunnen geven? Ik vind dat zelf een fijn idee om te hebben, zodat je meteen kan starten na overleg met een dierenarts.

 

Jaa ik heb net nog gecheckt ik heb nog half flesje Cirasal en kwart flesje Novacam. Dus dat is heel fijn om achter de hand te hebben. Gaat nu nog steeds goed. Ze heeft met een balletje gespeeld en net weer gegraven. 

Ik ga het goed in de gaten houden. Kreeg zo als iedereen wel inmiddels weer dikke paniek. Ik hoop dat ze het goed blijft doen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei pakyakker:

Beetje een topic gestart voor niks sorry.

Geen excuses nodig! Iedereen hier is blij dat het nu goed gaat en liever te veel topics openen dan te weinig! En een topic openen om even klankbord te krijgen van de situatie of alleen van je af te schrijven is toch ook een goede reden? 

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich gaat het wel goed. Ze heeft haar brokjes opgegeten en net ook andijvie en ze is opzich wel blij. Maar als ze dan klaar is met eten of aandacht gaat ze steeds weer terug naar het zelfde plekje om te liggen. Dat ben ik niet zo van haar gewend. Is dat iets om zorgen over te maken?

Ik bedoel ze eet goed en is wel enhousiast als ik kom. Dat enhousiaste was gisteren nog wel heel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Boefje:

Misschien heeft ze last van de warmte?

Jaa ik denk ook dat heel erg veel meespeelt hoor. En overbezorgd zijn ;). Ze valt gewoon aan op eten en zoemt als ze eten ziet. Als ze niet lekker begint te worden doet ze dat al niet meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik nu toch een soort van eigen topic heb. Ik geef nu ongeveer 1.5 week 2x per dag prozyme. Toch blijven haar keutels wat kleiner als dat ik ze ken en net zat er een kettingkeutel tussen. Ik denk tenminste dat haar keutels kleiner zijn want ja hoe goed kun je dat ook vergelijken. In iedergeval er zitten ook nog steeds af en toe hele kleine tussen of een wat grotere. Heb vandaag ook maar 2 lijnzaadbrokjes gegeven. Ze keutelt vooral veel in de nacht.

Wat is handig? Geef ik te weinig prozyme dat het niet zo goed werkt of heeft dat tijd nodig? Of toch maar even de dierenarts een keer bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je de lijnzaadbrokjes ook standaard of af en toe? Wellicht eet ze met de warmte ook wat minder hooi wat kleinere keutels zou kunnen veroorzaken. Ik heb pas de keutels van L&L nog op wormbesmetting laten controleren omdat ik ze wat donkerder en natter vond, maar niks aan de hand. Waarschijnlijk ook wat minder hooi gegeten met de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Geef je de lijnzaadbrokjes ook standaard of af en toe? Wellicht eet ze met de warmte ook wat minder hooi wat kleinere keutels zou kunnen veroorzaken. Ik heb pas de keutels van L&L nog op wormbesmetting laten controleren omdat ik ze wat donkerder en natter vond, maar niks aan de hand. Waarschijnlijk ook wat minder hooi gegeten met de warmte.

Jaa ze heeft sowieso last van de warmte dat zie ik nu wel. In de avond leeft ze helemaal op. Haar keutels zijn wel gewoon droog en licht bruin zoals ik van haar gewend ben qua substantie en kleur. Ze eet ongeveer de helft minder hooi inderdaad.

 

Lijnzaadbrokjes ga ik nu proberen sowieso 1x per dag te geven maar dat gaat niet altijd lukken omdat het niet 2 uur voor en na de prozyme mag en ik ben niet altijd thuis in de middag. Prozyme krijgt ze in de ochten en avond.

Vandaag had ik er 2 gegeven omdat ze gewoon overdag niet had gekeuteld pas net om 19 uur kwam er weer wat. Heb haar net groente gegeven en toen lag er ook weer wat. Maar waarschijnlijk gaat vannacht de keutelfabriek weer aan.

 

Ik vind het ook irritant ik ben zo overbezorgd dat ik nou ook gewoon niet meer weet of dit het goede formaat keutels is bij haar of dat ik gewoon uit alle zorgen vind dat ze kleiner zijn. Het lijkt wel of ik een beetje gek aan het worden ben.😅 

Maar als er een kettingkeutel is, is dat ook niet gewoon een goed teken dat ze juist het haar in haar maag/darmen er mee uit gaat met de keutels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs heeft ook vaak wisselende keutels, hij heeft maar 1 keer last van zijn buik gehad. Ik ren daarvoor niet naar de dierenarts en raak er ook niet van in paniek. Bij Frits en Betsy was het ook zo. Bij Milly en Wilma niet. Nou is het dus ook zo dat de konijnen die die wisselende keutels lieten zien ook weleens aan de beurt waren met buikproblemen en die twee die altijd olifantenkeutels hadden niet. Maar dan nog was er in 99% van de keren dat de keutels niet helemaal fantastisch waren echt niks aan de hand. Ik onderneem er geen actie op, tenzij ik meerdere echt piepkleine keutels vind.

Kettingkeutels zijn inderdaad meestal helemaal niet erg. Ik heb van Milly heel veel kettingkeutels gevonden toen ze zo idioot in de rui was. Het moet er nu eenmaal uit en zo lang dat gebeurt is dat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Eefje:

Gijs heeft ook vaak wisselende keutels, hij heeft maar 1 keer last van zijn buik gehad. Ik ren daarvoor niet naar de dierenarts en raak er ook niet van in paniek. Bij Frits en Betsy was het ook zo. Bij Milly en Wilma niet. Nou is het dus ook zo dat de konijnen die die wisselende keutels lieten zien ook weleens aan de beurt waren met buikproblemen en die twee die altijd olifantenkeutels hadden niet. Maar dan nog was er in 99% van de keren dat de keutels niet helemaal fantastisch waren echt niks aan de hand. Ik onderneem er geen actie op, tenzij ik meerdere echt piepkleine keutels vind.

Kettingkeutels zijn inderdaad meestal helemaal niet erg. Ik heb van Milly heel veel kettingkeutels gevonden toen ze zo idioot in de rui was. Het moet er nu eenmaal uit en zo lang dat gebeurt is dat goed.

Goed om te weten dankjewel! Ik heb nog nooit eerder dit bij Vlekje mee gemaakt. Zal dan inderdaad wel komen door alle gasbuiken die ze heeft gehad en dat in combinatie met de rui. Ik vind maar 1x per dag een kleine keutel. En soms ook dagen niet. Als het niet warm is is ze gewoon ook hartstikke blij dus dat is ook al een goed teken. Ik ga gewoon door met de prozyme en probeer daar dan nog een lijnzaadbrokje bij te geven.

 

Ben wel blij. Vannacht heeft ze een hele berg hooi opgegeten dus dat is ook mooi meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .