Ga naar inhoud

Veilige groentes/kruiden?


Aanbevolen berichten

Ik ben het topic over veilige groenten, kruiden en planten kwijt. Sorry alvast als die er gewoon nog is... Momenteel heb ik wat dingetjes in de tuin staan die ik graag aan de konijnen wil voeren, maar ik weet niet of ze het mogen hebben.

- palmkool/cavolo nero; is een koolsoort, mogen ze dat net zo hebben als boerenkool?

- ananasaardbei; ik geef van de normale aardbei het blad, mogen ze ook het blad van ananasaardbei?

- oost-indische kers; mogen ze hiervan het blad en/of de bloemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 palmkool mogen ze hebben, maar wel een koolsoort, dus rustig aan doen daar mee, niet te grote hoeveelheden en kijk goed hoe de spijsvertering er op reageert. En beter niet een schotel met verschillende koolsoorten geven, maar de koolsoort samen met makkelijkere/veilige groenten geven. 

Maar dat is inderdaad niet anders dan de andere koolsoorten. 

 

Ananasaardbei is een variant van de normale aardbei soorten, daar mogen ze het blad dus ook gewoon van hebben. 

 

Van de oost Indische kers zijn de bloemen en bladeren eetbaar voor konijnen (en voor mensen), maar wel met mate geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .