Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Maar het hok is dicht aan de achterkant, dus de jongen zullen geen verschil zien. Maar de moeder heeft ook een grote ren, dus die ziet wel verschil. Zou het kunnen zijn dat moeder konijn er misschien gestresst van raakt en haar jongen niet meer voedt omdat haar hok verplaatst is? (we hebben het hok nog niet verplaatst hoor)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat weet ik nog niet goed, ligt eraan wat het handigst is. Moeder konijn heb ik paar dagen geleden keertje weggehaald bij het hok om even iets weg te halen, daar reageerde ze prima op (helemaal niet gestresst ofzo) en k heb haar toen ong 5 min weggehaald, terwijl het hok verplaatsen in een minuut gebeurd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat risico is er inderdaad. Maar als de zon vol op het hok staat is er ook gevaar voor de jongen (en voor de moeder), na het weekend geven ze ook echt tropische temperaturen af. Ik zou proberen het zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen voor mama en babies. Zo min mogelijk gedoe en stress. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar 1 vraagje dus nog (sorry 🙈

ik heb een deken op het hok liggen, dus overal schaduw. Als ik het niet verplaats is het wel warm maar is er geen risico dat moeder stress heeft door verplaatsing.

als ik t hok wel verplaats is het koeler alleen kan moeder stress hebben door nieuwe omgeving, wat is dan het beste om te doen? hok in de zon laten staan met een deken op t hok of hok verplaatsen met kans op stress voor moederkonijn? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het veilig kan zou ik ze in hun nest laten.

Een deken op een hok klinkt meer als extra warmte dan als verkoeling in de zomer. Heb je de zomertips gezien in het artikel over konijnen in de zomer?

En ik zou verplaatsen als het niet te warm is, dus liever dit weekend op een koele dag, dan maandag waneer het wel warmer is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had idd ook even het artikel gelezen. Het is een hele dunne witte deken, waardoor er meer schaduw is. Het is idd wel warm, maar t is minder  warmer als er  deken op ligt want de deken zorgt voor schaduw, anders zou er in de ren en benedenhok bijna geen schaduw zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .