Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Het is me vandaag pas opgevallen maar Twinkie heeft een gekke sliert poep bij haar achterste. Deze sliert zit vast en is echt aan elkaar geplakt. Ze heeft dit al vaker gehad maar de ene keer hebben we zelf geknipt met heel veel moeite en ook stres voor Twinkie. De andere keer zijn we naar de dierenarts geweest maar we moesten toen toch al. De poep stinkt heel erg en Twinkie loopt ook los door het huis dus ik denk dat je je er wel wat bij voor kan stellen. Moet ik het weer knippen? Naar de dierenarts gaan is misschien een beetje overbodig. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is niet iets wat hoort. Wat voor poep is het? Zijn het blindedarmkeutels of diarree?

En waardoor blijft het in een sliert hangen? Zit er haar in? Onverteerd hooi? Wormen?

Ik denk dat ik niet dat een dierenartsbezoekje overbodig is, tenminste, zelf zou ik het wel doen om het toch even goed na te laten kijken. Zeker als het al vaker is geweest. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Evee:

Dit is niet iets wat hoort. Wat voor poep is het? Zijn het blindedarmkeutels of diarree?

En waardoor blijft het in een sliert hangen? Zit er haar in? Onverteerd hooi? Wormen?

Ik denk dat ik niet dat een dierenartsbezoekje overbodig is, tenminste, zelf zou ik het wel doen om het toch even goed na te laten kijken. Zeker als het al vaker is geweest. 

Het is gewoon normale poep alleen een beetje platgestampt omdat ze er ook op zit. Er zit ook haar in. Voor de rest geen hooi of iets erin dus alleen poep vastgeplakt aan haar. 

Dit is de 3de keer dat het gebeurt en die keer dat we naar de dierenarts waren gegaan voor een consult, toen ze ook een sliert poep had, was er niks aan de hand. Maar je weet het natuurlijk nooit. Ik wacht het nog even af met een afspraak maken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn het blindedarmkeutels die niet opgegeten zijn en in de vacht zijn blijven plakken?

Als dat zo is, en het is niet de eerste keer, dan zou ik toch wel kritisch gaan kijken naar de oorzaak. Zit het in de voeding? Zijn er gebitsproblemen of gewrichtsproblemen waardoor het niet lukt? Of toch een wormbesmetting? 

En vaak controleren, zeker met de warmte. In huis is de kans op myiasis wel kleiner, maar niet uitgesloten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden zei Evee:

Zijn het blindedarmkeutels die niet opgegeten zijn en in de vacht zijn blijven plakken?

Als dat zo is, en het is niet de eerste keer, dan zou ik toch wel kritisch gaan kijken naar de oorzaak. Zit het in de voeding? Zijn er gebitsproblemen of gewrichtsproblemen waardoor het niet lukt? Of toch een wormbesmetting? 

En vaak controleren, zeker met de warmte. In huis is de kans op myiasis wel kleiner, maar niet uitgesloten. 

Nee het zijn geen blindedarm keutels. Ik denk dat ze in het toilet is gaan zitten en de poep aan haar vast bleef plakken. Misschien omdat ze net had geplast dat het dan blijft plakken? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minuten geleden zei TurboEnTwinkie:

Nee het zijn geen blindedarm keutels. Ik denk dat ze in het toilet is gaan zitten en de poep aan haar vast bleef plakken. Misschien omdat ze net had geplast dat het dan blijft plakken? 

Dat kan eigenlijk niet gebeuren, keutels horen nooit in hun vacht te blijven kleven. Ook niet als ze erop zitten of als ze erop plassen, want dan zouden alle konijnen dit hebben. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .