Ga naar inhoud

Konijnen koppelen

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het koppelen van mijn konijntjes. Vandaag is de eerste dag. het rammetje is erg bang en maakt steeds een angst geluid en begin te stampen als de voedster dichtbij komt (ookal doet ze niets). Hij heet drinkt plast en poept wel dus het is niet zo dat hij zo gestresst is dat hij niets eet en drink.

wat kan ik het beste doen om te zorgen dat hij minder bang wordt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar kan je zelf weinig aan doen. Het helpt in ieder geval vaak niet als je er zelf steeds bij bent, tenzij het een heel tam konijn is. Maar vaak breng je je eigen spanning op de konijnen over. 

Hoe gaat het nu? Heeft hij wel momenten dat hij zich ontspant? Als hij wel ook zulke momenten heeft kan je ze gewoon samen laten. Hij komt er dan vanzelf achter dat ze niet zo eng is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het klinkt gewoon normaal. Koppelen is heel spannend voor konijnen, wat stress en angst is dus normaal. Niet fijn om te zien als je het voor het eerst doet, en ik vind het ook altijd erg lastig om te zien als het mijn eigen konijnen betreft 😄 Je gevoel is dan toch altijd dat je ze wil beschermen! Maar ja, je wil ze ook geluk met een partner gunnen. En dat koppelen, daar zit bij konijnen toch echt meestal een vrij pittige rangordebepaling bij. 

Als het goed is mindert die angst de komende dagen steeds meer, omdat ze wennen aan elkaar, de rangorde gaan bepalen en daarna steeds meer rust vinden met elkaar. Als het een match is tenminste. Samen houden dus. 

Wel goed in de gaten houden dat er eet- en drinkmomenten blijven, en dat het geen extreme stress gaat worden. Pas ook op met de warmte op het moment, boven de 25 graden koppelen is niet aan te raden, ik weet niet in welke ruimte ze zitten maar dat is wel iets om op te letten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .