Ga naar inhoud

wat voor havermout mogen konijnen??


Harwin

Aanbevolen berichten

ik heb op deze site een recept voor konijnen koekjes gezien. een van de dingen die erin moeten zijn havermout, maar ik heb ook gelezen dat konijnen geen havermout mogen. ik weet niet wat voor soort havermout ik moet halen of als een konijn die koekjes wel mag. al mag een konijn die koekjes niet, heeft iemand dan nog een simpel recept voor konijnen koekjes die konijnen wel mogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bunny_time:

Als dit topic in forumonderdeel “voeding” staat wordt het waarschijnlijk beter gelezen. Misschien kunnen @Evee,@Eefje of @Miekmoek het even verplaatsen?

Miekmoek is geen moderator hoor! 😂

Marjoleink, Renske, en eefje zijn moderators. En Evelien de administrator. Wat grappig dat je denkt dat miekmoek ook een mod is!

 

@Harwin, waar had je dat recept gelezen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Harwin Je bedoelt dit artikel als ik het goed heb? https://www.bunnybunch.nl/informatie/koken-voor-je-konijn

Voor zover ik het lees, kun je pure havermout gebruiken. Dus bijvoorbeeld geen quaker met extra siroop of toevoegingen zoals fruit, maar gewoon als je bij ingredienten kijkt 100% havermout.

Het is geschreven door @Evee, dus misschien kan zij nog een toevoeging geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei happy211:

@Harwin Je bedoelt dit artikel als ik het goed heb? https://www.bunnybunch.nl/informatie/koken-voor-je-konijn

Voor zover ik het lees, kun je pure havermout gebruiken. Dus geen quaker met extra siroop of toevoegingen ofzo, gewoon 100% havermout.

Het is geschreven door @Evee, dus misschien kan zij nog een toevoeging geven?

ja, die bedoelde ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gereageerd. Als je voor konijnen iets maakt met havervlokken moet je vooral op de toevoegingen letten, dus suikers en zouten vermijden. Soms is het ook gezoet met honing of een andere zoetstof, dat is ook niet goed voor konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .