Ga naar inhoud

Giftigheid planten


BaasjevanBrownie

Aanbevolen berichten

Let je 2 tellen niet op heeft Brownie de hele puppyren van zijn plaats af geschoven en lopen er twee konijntjes grazend door onze perkjes 😱 Ik kreeg ze gelukkig vrij gemakkelijk terug gedreven. Ze hebben flink wat van de krentenboompjes gegeten en misschien ook nog wat klimop of siergras, dat staat ernaast. Hoe schadelijk is dat? Kon over krentenboompjes hier niets vinden, daar waren ze vooral uitgebreid van aan het knabbelen.

Iets dat ik nu kan doen of op moet letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat een draak! Die boompjes ken ik niet, maar klimop is wel giftig dacht ik? Toen mijn konijnen eens van een tomatenplant hebben gegeten kreeg ik norit (volgens mij) van de dierenarts. Maar dit moet je wel binnen twee uur geven dacht ik. En ze moesten extra veel drinken. Uiteindelijk hadden ze nergens last van, maar geen idee of dat dan door de medicijnen kwam 🤷‍♀️

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klimop is inderdaad in grote hoeveelheden giftig. Krentenboompjes en siergrassen zijn niet giftig. Dat zijn planten die in de "tussencategorie" vallen, niet giftig, ook niet echt voedsel, maar een beetje er tussenin. Geen probleem dus als ze dat eten. Nou kunnen ze van onbekend voedsel altijd wel wat diarree of afwijkende keutels krijgen, dus ook dan niet gelijk paniek, maar wel goed opletten dus en bij twijfel de dierenarts bellen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .