Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Het verlies is ontzettend verdrietig, het uitgebreide afscheid is mooi. Heel goed hoe je je dochter daarbij betrokken hebt. Koosje was veel te jong, maar ik vind het mooi dat hij zo gemist wordt en een liefdevol afscheid heeft gekregen ♥️

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Een zeurpiet ben je zeker niet. En veel konijnenbaasjes hebben zo een gevoel als er meerdere problemen achter elkaar zich voordoen, of als je meerdere konijntjes hebt met chronische problemen. Ik noem

Ik wilde gistermorgen hier komen melden dat het goed ging. Maar het was een hectische ochtend, dus niet aan toe gekomen.  In de middag wat hooi gaan geven bij de konijntjes en Koos kwam niet meteen ki

Pas daar alsjeblieft mee op. Koos heeft Abri gedekt in de tijd die jij nodig hebt om met je ogen te knipperen. Dat je erbij bent is geen garantie dat je ook op tijd bent om in te grijpen.

Bedankt voor de warme reacties, fijn om te lezen!

Ik heb vanmiddag met het Knaaghof gebeld. Een heel fijn gesprek gehad en de situatie met Abri uitgelegd. Nu is er wel een wachtlijst en zijn er 3 mensen voor mij. Dit zou uitkomen op ongeveer 2 weken. Ik denk wel een mooie tijd ook om Abri aan te laten sterken en haar weerstand op te krikken. De dame aan de telefoon gaf nog fijne tips over kruiden om de weerstand op de juiste weg te helpen, dus daar ga ik ook naar kijken. 

Abri zou dan op een koppelvakantie gaan naar de opvang. We mogen dan wel via een formulier een aantal rammetjes aangeven die onze voorkeur hebben (liever niet te schichtig ivm dochter bijvoorbeeld) en dan gaan zij kijken wat de beste match is. Wel fijn denk ik dat dit dan voor ons gedaan wordt. Hoewel ze dan wel 10 dagen weg kan zijn. We gaan het zien. Ben blij dat ik de zoektocht naar een nieuw maatje nu even kan parkeren; dat komt dus wel. 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn dat het zo geregeld is! Het geeft ook wel ruimte dat ze even weg is. Ik vond dat de eerste keer ook geen fijn gevoel, maar bij nader inzien toch wel fijn. Je kunt dan alles weer even lekker schoonmaken, de zorgen even loslaten en het is dan ook weer leuk als er een nieuw konijntje komt, hoewel het wel altijd even wennen is.

Hier in de webwinkel is een mooie weerstand kruidenmix te koop waar mijn konijnen gek op zijn! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag hebben we het zaagsel verwisseld voor ecobed (stukjes karton). Het is bizar hoeveel stof er van dat zaagsel afkomt. Verder de hele kamer schoongemaakt en nog meer stofvrij. Abri keek het allemaal nieuwsgierig aan en hupte overal meteen op af. 

Ik had het idee dat het super goed ging. Ze was zo actief en hoorde haar verder niet niezen. Ook niet met het wegscheppen van die stoffige zaagsel. Alleen net gingen mijn man en ik even bij haar op de kamer zitten en de gaat me toch niezen. Ze bleef maar doorgaan en leek niet te kunnen stoppen. Ademhaling leek wel normaal te blijven. Ik was al in staat de dierenarts te gaan bellen. Gelukkig hield ze toen op. Meteen weer die angst dat het toch de verkeerde kant op gaat straks.

Hopelijk kan ze bijkomen van deze drukke dag en verder opknappen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11-6-2021 at 14:57 zei Eefje:

Fijn dat het zo geregeld is! Het geeft ook wel ruimte dat ze even weg is. Ik vond dat de eerste keer ook geen fijn gevoel, maar bij nader inzien toch wel fijn. Je kunt dan alles weer even lekker schoonmaken, de zorgen even loslaten en het is dan ook weer leuk als er een nieuw konijntje komt, hoewel het wel altijd even wennen is.

Hier in de webwinkel is een mooie weerstand kruidenmix te koop waar mijn konijnen gek op zijn! 

Ja het heeft dan zeker ook zijn voordelen. Ik heb vandaag een uitgebreide mail gestuurd met foto’s van het verblijf/de werkkamer. Nu afwachten tot er een plekje is om te komen koppelen! 

Bedankt voor de tip! Ik had al via een andere webshop besteld. Maar ga het de volgende keer zeker hier bestellen! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedoel je houtvezel? Echt zaagsel is echt puur stof, maar houtvezel is inderdaad ook erg stoffig en kan erg slecht zijn voor de luchtwegen. Ik zou dat inderdaad niet meer gebruiken en zeker niet bij een konijn met snot. Goed dat jullie zijn overgestapt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei happy211:

Bedoel je houtvezel? Echt zaagsel is echt puur stof, maar houtvezel is inderdaad ook erg stoffig en kan erg slecht zijn voor de luchtwegen. Ik zou dat inderdaad niet meer gebruiken en zeker niet bij een konijn met snot. Goed dat jullie zijn overgestapt.

Nee is houtvezel. Maar blijf het zaagsel noemen. Het is inderdaad veel beter. Hopelijk gaat het ook meehelpen in een goed herstel. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .