Ga naar inhoud

Konijn soms dunne poep


Sharron

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik heb sinds 2 maanden een leuk koppeltje overgenomen van mensen die ze niet meer wilden. Een voedster en rammetje (beide geholpen). Het rammetje heeft regelmatig wat diarree druppeltjes en hierdoor ook een vieze kont en vieze plekken op de grond (elke dag eigenlijk wel). Ik hou zijn kontje kort en probeer het schoon te maken maar het is elke dag weer opnieuw. Meestal heeft hij gewoon harde keutels, af en toe wat natte er tussen. Geen blindedarm keutels naar mijn idee, Ik ben al een paar dagen gestopt met de groente omdat ik dacht misschien reageert hij daar op maar dat is het niet. Ook had ik biks even geminderd en op advies alleen even hooi en water maar ook dit lijkt het probleem niet te verhelpen. Hij is verder vrolijk en eet en drinkt goed en laatst bij de dierenarts geweest voor een check en de enting en alles was goed. Iemans tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mijn andere konijn dat dan ook moeten hebben, is besmettelijk toch? Die heeft gelukkig nergens last van. Biks van versele laga, voorheen ongeveer 20-25 gram per dag, is 1,5 kilo. Nu sinds gister even niet om te kijken of het daar aan lag. Hooi eet hij goed & veel! Wilde zowiezo al een afspraak maken bij de dierenarts inderdaad. 
Ze zitten trouwens binnen in een grote ren en mogen regelmatig door het huis lopen alleen gaat dat nu even niet door de dunne poep soms aangezien alles vies wordt.. 

aangepast door Sharron
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Sharron:

Zou mijn andere konijn dat dan ook moeten hebben, is besmettelijk toch?

Ik heb een konijntje gehad die coccidiose had. Het is inderdaad besmettelijk en je zal dan altijd beide konijnen moeten behandelen. Alleen bij mij had echt maar 1 konijn het. Het kan dus voorkomen dat niet beide konijnen hier last van hebben. 

 

Wel echt ontlastingonderzoek laten doen! Want wie weet is het iets anders. Zeker als het echt druppeltjes zijn. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .