Ga naar inhoud

Poep


Moeder van nijntje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn heb ik al vanaf 9 weken.

En ben na 12 weken begonnen met trainen van het poepen op een toilet. Het ging in het begin super goed ze had het zo door.

Nu ze ouder begint te worden en in de puberteit komt poept ze het hele huis onder en plast overal. Ik heb al geprobeerd haar kattenbak buiten haar ren te zetten maar dat blijkt niet te helpen. Heeft iemand tips of andere ideeën 

Alvast bedankt 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor het gaan verplaatsen van de toilet. Het heeft een vast plekje en dat is ze gewend. Nu staat het ineens ergens anders. Dat kan (ondanks dat ze al overal keutels) toch voor verwarring zorgen. 

 

Mag ze altijd overal rondlopen, of zit ze op bepaalde tijden in haar verblijf? 

Wanneer ze bijvoorbeeld ineens rond mag gaan lopen, is het natuurlijk een grote ruimte waar ze even haar geur achter het laten. 

Maar zeker de pubertijd speelt hierin mee. 

 

Kijk dus eerst even of het in haar vaste verblijf ook zo is. Wanneer dit is, goed in de gaten Houde. Er kan dan een andere oorzaak zijn dan alleen pubertijd. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou meerdere toiletbakken neerzetten. En tja, sommige konijnen keutelen en plassen overal. Ik heb er meerdere gehad. Misschien gaat het over als ze volwassen is, maar misschien ook niet. 

 

Als je het heel vervelend vindt, wat ik me goed kan voorstellen, kan je haar een heel grote ren geven en haar niet meer in huis los laten lopen. Als ik het goed begrijp heeft ze een ren en loopt ze een gedeelte van de dag los in huis? Sommige konijnen kunnen daar niet zo goed tegen. Territorium is voor konijnen tenslotte heel belangrijk. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .