Ga naar inhoud

Konijnenkeutels


Anoniem6

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn ene hangoor heeft al een poosje kleinere keutels dan de ander. Nu heb ik even gezocht op internet maar kan het verschil tussen een gezonde keutel en een verstoppingskeutel niet goed zien. Ik zal er even een foto bijvoegen. Weet iemand hier misschien of het gewoon goede keutels zijn of dat ik me wel zorgen moet gaan maken. Het verschilt een beetje per dag hoe de keutels eruit zien. Dit zijn keutels van de laatste paar dagen. En ze hebben de afgelopen dagen van 9-22 buiten gelopen op het gras. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft 

84746114-E530-45B3-96C2-9BDC96BDF08C.jpeg

C7BC69CB-464C-4ADF-B51B-DFFAB97BB2E9.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je deze informatie al gevonden, een heel artikel over keutels:

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels

 

Konijnen kunnen verschillend formaat keutels hebben afhankelijk van hoe groot ze zijn, maar kleinere en ovale / vreemd gevormde keutels kunnen wel op (mogelijk aankomende) problemen met de spijsvertering wijzen. Als ze opeens veel gras tot hun beschikking hebben en ze dat normaal niet gewend zijn, kan dat zeker vreemde keutels geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de problemen niet erger worden dan dit, en als het goed is zou het juist beter moeten worden de komende tijd, dan zou ik ze er gewoon op laten lopen. Gras is prima konijnenvoedsel, ze moeten het alleen wel gewend zijn, anders krijgen ze last van de spijsvertering.

Als het lang aanhoud (ik weet niet hoe lang "een tijdje" is?), zou ik wel verder gaan kijken, het kan natuurlijk ook een wormbesmetting zijn. En dat hoeft nu niet direct ernstige problemen geven, maar kan op termijn wel erger worden en problemen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .