Ga naar inhoud

Draaiende ogen


Karin de Graaf

Aanbevolen berichten

Kwam net bij de konijnen en 1 konijn deed wat vreemd. Wat schudden met zijn hoofd en draaiende ogen. Dacht meteen aan EC. Eerder mee gemaakt met een konijn, nu viel dat op door gewankel, maar dit konijn zet echter ook geen stap meer en voelt ook niet erg stevig aan op zijn pootjes. De symptomen zullen ongetwijfeld wisselen per konijn. Ben meteen gestart met fenbendrops te geven. Nu hopen dat er snel verbetering optreedt. 
 

wat denken jullie er echter van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijn draait nu al niet meer zo met haar ogen. Wel ligt ze waar ze ligt en zie onstabiliteit. Vorige keer is mijn konijn er doorheen gekomen en volgens mij ben ik er nu ook vroeg bij. Ze tolt niet. Doe mijn uiterste best met steeds eten en drinken aanbieden. Hoop dat Ze snel wat gaat rondlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn krijgt voor nu alleen fenbendrops 2x daags 1 ml. Daar de symptomen zo snel minderen lijkt verdere medicatie niet nodig. Het wiegen met het hoofd en draaien met de ogen is helemaal over. Ze begint weer enthousiaster te reageren op het eten en beweegt ook al weer meer door het hok. Zie nog een kleine onbalans in haar achterwerk, maar ik heb goede hoop dat ze volledig zal herstellen net als mijn eerdere konijn. Het scheelt enorm dat ik er iedere keer heel erg snel bij ben. Heb besloten de andere 3 konijnen eerst niet mee te behandelen omdat ze echt gruwelen van het medicijn. Tot dusver lijkt alles goed te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het voldoende lijkt te zijn, maar dan weet je in ieder geval dat er meer mogelijkheden zijn indien mogelijk.

Het punt is dat je met de fenbendrops de parasiet aan pakt op het moment dat die actief is, maar niet zo zeer de ontstekingen en problemen die al in het lijf veroorzaakt zijn door de parasiet. Meestal krijg je om die reden in ieder geval een ontstekingsremmende pijnstiller er bij.

 

Ik heb zelf de andere konijnen ook niet mee behandeld, omdat het veel stress geeft en weinig zin heeft bij geen klachten. Als je zorgt dat je altijd een dichte fles hebt staan en weet waar je op moet letten, kun je snel genoeg starten als je ziet dat de parasiet wel actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .