Rosalinded Geplaatst: 29 mei 2021 Delen Geplaatst: 29 mei 2021 (aangepast) Mijn konijntje is deze week overleden en ik zou graag 2 nieuwe hangoorkonijntjes willen nemen, die binnen in een grote kooi komen te staan met mogelijkheid om rond te lopen op een speelkleed. Nou ga ik volgende jaar studeren en ben ik dus vaak weg. Is het handig om nieuwe konijnen te nemen of niet? Ik hoor graag jullie mening. Ik ga natuurlijk zo veel mogelijk aandacht geven als ik kan, maar als ik weg ben kan dat natuurlijk niet en kunnen zo ook niet op het speelkleed. 29 mei 2021 aangepast door Rosalinded Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 29 mei 2021 Delen Geplaatst: 29 mei 2021 Sterkte met het verlies van je konijntje. Konijnen hebben niet zoveel aandacht nodig van mensen als ze samen zijn, dus daar hoef je het niet voor te laten. Uiteraard hebben ze wel minimaal 2x per dag eten nodig, en die momenten kun je ook gebruiken om te kijken of het goed met ze gaat. 2 kleine konijnen hebben minimaal 4 vierkante meter nodig, waar ze 24 uur per dag in kunnen. Ik weet niet hoe groot je kooi is, maar als je ze dat niet kunt bieden zou ik het niet aanraden. Twee konijnen een groot deel van de tijd opsluiten in een kleine ruimte is vragen om moeilijkheden. Zelf wil je ook niet continu met iemand in een kamer zitten, zonder dat je even weg kunt als je elkaar zat bent. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 mei 2021 Delen Geplaatst: 29 mei 2021 Hoi @Rosalinded, Ik heb je topic even verplaatst naar het juiste onderdeel. Ik sluit me aan bij Marjolein. Twee konijnen hebben niet veel aandacht nodig van mensen, wel permanent voldoende ruimte (een kooi is echt veel te klein om konijnen in op te sluiten) en zeker twee keer per dag een check of alles ok met ze is. En als je gaat studeren, houd er rekening mee dat dierenartskosten soms snel kunnen oplopen tot honderden euro's als je een beetje pech hebt. Echt wel iets om over na te denken of je dat kunt betalen als het nodig is. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 29 mei 2021 Delen Geplaatst: 29 mei 2021 Ik ben het ook eens met bovenstaande reacties. Daarnaast moet je ook bedenken of je uit huis gaat wonen de komende jaren of niet. Als je dat wel van plan bent, moet je ook alvast bedenken wat er dan met de konijnen gaat gebeuren. Blijven ze bij je ouders wonen die dan de zorg overnemen of neem je ze mee? Op een normale studentenkamer mag je vaak geen huisdieren en voor je eigen nachtrust is het ook niet aan te raden om te slapen in dezelfde kamer als waar je konijnen rondlopen. Dus dan zou je alleen uit huis kunnen wonen en je konijnen meenemen als je genoeg geld hebt voor het huren van een appartementje. Veel dingen om over na te denken dus! Maar als je alles hebt uitbedacht en voor alles een oplossing hebt dan zou je best konijnen kunnen adopteren (adoptie is veel beter dan kopen!). Als je nog niet weet hoe je studentenleven eruit zal zien, zou ik daar eerst op wachten. Dat je over 2 jaar kijkt of je konijnen en je studentenleven kan combineren. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten