Ga naar inhoud

Nieuw konijntje


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren hebben we een nieuw lief meisje bij ons. Vlaamse Reus, 10 weken. 

Nu valt het mij alleen op dat haar hoofdje helemaal mee beweegt met ademen. Het 'schokt' een beetje lijkt het wel.

 

Daarnaast heeft ze gisteren veel gekeuteld en heel veel gedronken. 

 

Vandaag heeft ze eigenlijk amper tot niet gekeuteld en amper tot niet gedronken. 

Wel blijft ze heel goed eten. Biks (overgang gemengd met ss junior) en ze eet heel goed hooi. 

 

Het keuteltje wat ik zojuist gevonden heb, is wat slijmerig lijkt het. 

 

Omdat wij natuurlijk heel veel pech hebben gehad met ons Snoetje, maak ik mij nu best wel wat zorgen. 

 

Extra info:

- Ze zit in een tijdelijk hok, tot ze gekoppeld gaat worden

- Ze gaat volgende week naar de dierenarts voor vaccinatie en eerste controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk een nieuw konijntje erbij!

Ga je haar koppelen aan je bestaande koppel of krijgt ze een eigen maatje en ga je 2 koppels houden?

 

Wat betreft je vraag, ik heb eigenlijk geen idee. Misschien dat iemand met meer ervaring op dat gebied je verder kan helpen?

 

Heeft ze inmiddels al meer gekeuteld? Zit er nog steeds slijm in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf er ook niks over te zeggen, behalve wat je zelf ook weet: als een konijn anders doet dan anders, dan is er vaak iets mis. Het lastige is natuurlijk dat je het konijn nog niet goed kent. Ik zou zeggen als je twijfelt morgen in elk geval even bellen met de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig! Bij slijm en keutels kan het volgens mij ook coccidiose zijn. En dat is bij zo'n kleintje heel erg gevaarlijk. Maar gelukkig ziet het er nu goed uit. Ik zou het wel heel goed in de gaten houden. 

 

Vlaamse Reus fan geworden? Of misschien was je dat eerder ook al 🙂 Ik ben ook benieuwd wat de plannen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, we zijn er dus toch wel overuit dat Toet echt geen Vlaamse Reus is. Qua gewicht en qua tekeningen niet. We wilde toch wel heel erg graag een vlaamse reus. 

 

Het plan is nu om er inderdaad een drietal van te gaan maken. Mocht dit uiteindelijk echt niet lukken, krijgt zij er gewoon een maatje bij. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago zei Lienappelsien:

Hoe heet ze? ...oet?

Loet! Hahaha

 

12 hours ago zei Lienappelsien:

Met een plan B achter de hand kan je het proberen. 

Ja we hebben er echt wel lang over nagedacht en hebben inderdaad ook een plan B. Anders zouden we er niet eens aan beginnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .