Ga naar inhoud

Konijn knaagt aan het gaas.


Robbie_Ronja

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik ben nieuw hier en had een vraag over mijn konijn. Het is namelijk zo dat mijn konijn (Ronja) aan het gaas knaagt. Ronja heeft een vriend genaamd Robbie en ze komen uit het zelfde nesje (rammetje en voedster). Ze hebben een nacht hok plus 2 vaste rennen en veel speelgoed. Maar toch blijft Ronja aan het hek knagen...

Ik heb geen idee wat ik moet doen, heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat ze hiermee stopt? 

Alvast bedankt, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je dit artikel al gevonden? Dat gaat over ongewenst gedrag, ook over tralieknagen:

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/gedragsproblemen-bij-konijnen

 

Citaat

(Tralie)knagen
Tralieknagen is een gevolg van te klein gehuisvest zijn, verveling en/of eenzaamheid bij een konijn. Als dit gedrag eenmaal is aangeleerd, is het echt heel moeilijk (bijna niet) af te leren. Zorg dat de basis goed is: het verblijf moet ruim genoeg zijn (liefst 2 vierkante meter per konijn of groter), zorg dat het konijn met een soortgenootje samen leeft, geef de juiste voeding en voldoende hooi en zorg dat er speelgoed en knaagmaterialen in het verblijf aanwezig zijn.  Tralieknagen zie je ook vaak bij konijnen die een wisselende leefruimte hebben. Soms mogen ze wel loslopen, soms niet. Dat zorgt voor frustraties, het ene moment mogen ze wel het hele huis of de hele tuin doorlopen, en het andere moment mag het niet. Voor konijnen is dat lastig te begrijpen. Konijnen die veel van ruimte wisselen proberen vaak zelf een uitweg te vinden en graven daarom veel op de bodem, knagen daarom veel aan het hout van een hok of aan de tralies. Soms is alles echter al perfect, en blijft het konijn knagen. In de meeste gevallen is het dan echt een gewoonte geworden van het konijn. In dat geval is de enige oplossing om een hok te maken of kopen waar geen tralies in zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .