Ga naar inhoud

Vrouwtje poept en plast opeens overal...


Olafhetkonijn

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik heb 2 konijntjes, Olaf en Lotje! Olaf is een gecastreerd mannetje en is volledig zindelijk...Nooit een ongelukje in de ren, of buiten de ren! Altijd netjes in het toilet. Lotje is ondertussen 15 weekjes! Tot 1 week terug was zij ook zindelijk, af en toe een poepje in de ren, maar nooit plasjes in en buiten de ren! Altijd netjes in het toilet! 

 

Nu begint Lotje denk ik in de puberteit te komen en begint ook te rijden op Olaf. Sindsdien maakt ze er een bende van... Overal plasjes en poepjes... 

Gaat dit over? Hebben jullie tips om Lotje weer zindelijk te krijgen? Hebben jullie hier ervaring mee?

 

Groetjes,

Mirte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lotje was te jong om gekoppeld te worden. Koppelen wordt pas aangeraden vanaf 16 weken. Ik gok dat Lotje in het begin de koppeling niet goed snapte en daardoor werd Olaf de dominante van de twee. Nu snapt ze het wel en probeert zij dominant te zijn over Olaf. Dat zou het rijden verklaren, want het dominante konijn verteld dat op deze manier aan het andere konijn. Maar het verklaart ook het keutelen en plassen buiten het toilet: ze bakent haar territorium af. Ik zou me nu niet zozeer zorgen maken om het niet zindelijk zijn, maar of het nog goed gaat tussen de twee. Als Olaf het accepteert dat Lotje de baas wordt, dan heb je geluk. Accepteert hij het niet, dan heb je kans dat ze gaan vechten en uit elkaar moeten. Hou ze dus goed in de gaten! 

 

Verder heb je grote kans dst Lotje wel weer zindelijk wordt als ze een beetje uit de puberteit raakt en als de rangorde tussen Olaf en Lotje weer bepaald is. Tot die tijd kan je hier meer lezen voor tips:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

 

Succes! 

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .