Ga naar inhoud

Knorrende buik


Aanbevolen berichten

Als ze steeds gaan liggen en niet willen eten dan hebben ze vaak flinke pijn. Konijnen zijn prooidieren en laten het vaak heel laat merken als ze iets mankeren. Als een wild konijn laat merken dat hij ziek is wordt hij al snel ‘gepakt’. Dus als ze het wel laten merken zijn ze dus ook al écht ziek. Ze zijn ook heel kwetsbaar en als je het dan bijvoorbeeld een dag aankijkt kan het al heel snel fataal zijn. 

 

Dus zoals Marjolein al zei zou ik nu echt de dierenarts bellen en nog voor vandaag een afspraak maken. Klinkt misschien wat overdreven, maar dat is het niet. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zo snel mogelijk naar de dierenarts. Ik ben vorige week bijna mijn ram verloren aan gas, maar hij heeft het gered omdat we direct een behandeling gestart zijn. Hij heeft een dag bij de dierenarts in opname gezeten en nu is hij er weer. Helaas heeft een vriendin van me vanmorgen haar konijn verloren aan acute buikproblemen, ook zij was er snel bij, maar die heeft het niet gered. Het is echt heel gevaarlijk. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dorusjedot mijn dierenarts zij dat ze gas had in haar buik en heb daar voor medicatie gekregen en dwangvoer omdat ze niet veel eet. Maar ik probeerde haar die dwangvoer te geven met twee man sterk maar het ging er gewoon niet in. en ze wou geen banaan eten geen appel. Dus heb de dierenarts opgebeld ze zijden kom maar meteen.

aangepast door Moeder van nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou goed kunnen. De kiezen dan waarschijnlijk? Als er scherpe randjes of haakjes op komen doet dat zeer met eten. En door pijn en weinig eten krijgen ze dan weer buikproblemen, en dan krijgen ze ondertemperatuur en komen ze in een neerwaartse spiraal. 

 

Haakjes komen redelijk vaak voor bij konijnen. De tanden en kiezen blijven hun hele leven doorgroeien en als ze dan niet goed afslijten krijgen ze dus haakjes of scherpe randen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .