Ga naar inhoud

snot


dierengekkie

Aanbevolen berichten

Er zijn helaas geen vaststaande antwoorden voor snot. Soms komen ze er vanaf als je snel en goed behandelt, vaak wordt het chronisch. Soms wordt een ander konijn ook ziek, vaak ook niet.

 

Bij mij begon het met mijn ram, in het begin kon ik het steeds terugdringen met antibiotica. Na enkele maanden begon mijn voedster ook. Behandelingen hielpen bij beide niet meer. Toen mijn ram overleed (aan snot dus) heb ik mijn voedster gekoppeld aan een jong kereltje. Mijn voedster is inmiddels ook overleden aan snot, dat was in november. Mijn rammetje heeft tot de dag van vandaag geen klachten en is inmiddels natuurlijk weer gekoppeld met een andere voedster, die ook geen klachten heeft. Veel konijnen zijn ook drager, maar worden er niet ziek van. Het verschilt per konijn. Ik heb er niet voor gekozen mijn konijnen met snot te isoleren. Met als resultaat dat mijn voedster het ook heeft gekregen, maar ja, ze zat toch al bij hem, dus waarschijnlijk droeg zij het ook al bij zich toen het zich bij hem begon te uiten. Het is nogal zielig om een konijn met snot alleen te laten leven, zeker als het chronisch is. Ze kunnen het namelijk jarenlang hebben voordat ze echt zo ziek worden dat het niet meer gaat. Mijn snotkonijnen hebben nog iets van 2,5 jaar geleefd met chronisch snot. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .