Ga naar inhoud

Konijn doof?


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Vanavond deed ik bij mijn blauwoogpooltje een ontdekking. Het voerbakje gleed uit mijn handen en kletterde naast hem op de grond. Hij gaf geen sjoeg. Ook in mijn handen klappen maakte weinig uit.

Nu is zijn geschiedenis dat hij al gelukkig mag zijn dit jaar 7 te worden. Ik heb hem nu een paar jaar. Meneer heeft chronisch last van snot. En zit daarom iedere winter wel aan de antibioticum. Zijn neus ziet er uit of hij tegen de muur gelopen is. En qua activiteit... Bij schemer en s ochtends vroeg zie ik m weleens rennen maar meestal zit hij wat te dommelen in een hoekje. Ik ken m niet anders. Dus nu vraag ik me af, zou hij misschien slechtziend en slechthorend zijn? Mijn voedster is heel actief, extreem alert. Mijn rammetje komt alleen om eten omhoog staan wat je voor zn neus houd of om zich te wassen. Ik heb hem bedenk ik me nu uberhaupt nooit zijn oortjes zien bewegen... Mijn moeder heeft in de zomer weleens een hartverzakking gehad omdat hij zo stil op zijn zij bleef slapen... Pas bij porren werd hij wakker. Denk dat hij als hij in het binnenhok zit ook puur weleens reageert door het verschil in lichtval als ik de klep open doe. 

Wat denken jullie?

 

Knuffeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best kunnen zoals je het beschrijft. Het lastige is dat het niet zo goed te testen is en je af moet gaan op wat je ziet. Is hij al weleens goed onderzocht door de dierenarts? Zo te lezen ben je er wel regelmatig voor het snot. Zijn zijn  oren en ogen ook nagekeken op bv oorontsteking of staar? Een konijn dat de hele dag een beetje zit te dommelen klinkt niet helemaal zoals het hoort. Vaak is er dan toch iets aan de hand als ze nog niet zo oud zijn. Eten en drinken doet hij goed?

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met de reactie hier voor, ik zou het toch laten nakijken bij de dierenarts. Bij pooltjes zijn er best wat erfelijke problemen die regelmatig voorkomen, maar doofheid is daar nou niet direct één van. Ik zou toch wel uitsluiten dat er niets speelt met de gezondheid wat dit veroorzaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toen ook aangegeven dat je het vermoeden had dat hij doof is? Want dat is niet iets wat ze normaalgezien nakijken bij een konijn. Dan moet je er wel echt specifiek om vragen, willen ze dat testen. 

 

Fijn dat hij wel gewoon eet!

 

Voelt hij zich wel veilig en prettig in zijn verblijf? Maatje, genoeg ruimte, genoeg schuilplekjes, genoeg te doen (speeltjes, voedselverrijking enz), is de vloer niet te glad om rond te kunnen lopen? 

Maar als hij ook luchtwegproblemen heeft zou het ook nog kunnen dat hij gewoon ook echt weinig conditie heeft om actief te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .