Ga naar inhoud

Liefste baas gevonden voor mijn konijntje

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, wat ben ik blij dat ik per toeval op de website van Bunnybunch terecht ben gekomen. 

Ik zit met handen in het haar en heb letterlijk slapeloze nachten ­čś×

Ik heb sinds september,┬áinge├źnt, niet gecastreerd, dwergkonijn. Hij is heel lief, zoekt je vaak op om geaaid te worden.. Helaas moet ik door omstandigheden meer werken waardoor Snuffie de hele dag in zijn hok zit ­čś× ┬áterwijl hij de hele tuin voor zichzelf had en vrij rondliep.. Dit maakt mij echt zo ontzettend verdrietig. Door mijn baan dus ook geen tweede konijn meer.┬á

ik hoef er niks voor te hebben, as ik maar weet dat Snuffie het goed heeft. Veel liefde/aandacht, vrij rond kan huppelen en met een maatje. 
Zijn hok, voer en alle andere bijhorende spullen krijgt hij mee. 

wie-o-wie wil Snuffie helpen aan een mooi huis. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Opzich hebben konijnen niet per se heel veel menselijke aandacht nodig. Ik weet niet of je kan zorgen voor een permanente ren, maar als hij een vriendinnetje heeft kunnen ze prima lange tijd alleen zi

Ik stem voor de opvang. Via Facebook heb je geen idee waar je konijn terechtkomt. Via de opvang weet je zeker dat hij een maatje en een ruim verblijf krijgt. Plus dat mensen die naar een opvang gaan o

Nee, ik heb daar ook niet om gevraagd. Ik heb toen foto's gezien van haar in haar groepje in haar nieuwe verblijf. Ik weet dat ze heel goed terecht is gekomen en dat is voldoende. Ik weet niet of ik h

Ah wat een super moeilijke beslissing heb je moeten maken! 

Voor als mensen geïnteresseerd zijn is het handig om te weten in welke omgeving je ongeveer woont. Maar meestal zijn er niet heel veel reacties omdat de meeste leden al genoeg konijnen hebben. 

Ik raad je aan om je konijn (wel tegen een vergoeding) naar de opvang te brengen. Daar weet je zeker dat hij alleen geplaatst wordt als hij een maatje en liefdevol plekje krijgt. 

Sterkte! 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie, Miekmoek.. 

Bij het idee om hem weg te doen, moet ik al huilen:-( 

Ik woon omgeving Wateringen (in de buurt van Delft/Rijswijk/Den Haag). 

Eerlijk gezegd durf ik hem niet naar een opvang te brengen omdat ik niet weet of hij daar voldoende aandacht zal vragen en vooral vrijuit kan spelen. En het ergste is: door wie zal Snuffie worden overgekomen, in welke omstangheden komt hij terecht. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opzich hebben konijnen niet per se heel veel menselijke aandacht nodig. Ik weet niet of je kan zorgen voor een permanente ren, maar als hij een vriendinnetje heeft kunnen ze prima lange tijd alleen zijn. Maargoed, je moet natuurlijk wel minstens 2x per dag eten kunnen geven en checken of alles OK is.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Juist via een opvang komt een konijn zeker goed terecht. Opvangen stellen best wel wat eisen aan mensen die een konijn willen adopteren. Een maatje is verplicht, een bepaalde grootte van het verblijf ook, en meestal moet je foto's van het verblijf laten zien als bewijs.

Je zou kunnen overwegen om eens op de website van een opvang bij jou in de buurt te kijken. Hier vind je de lijst met opvangen: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

@Jamesthebunnybutler´╗┐┬ábij welke opvang ben jij vrijwilliger?

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vrijwilliger bij het Knaagspoor in Ridderkerk. Woon ook in de omgeving van Wateringen. Ik kan je als je wil best wat vertellen over hoe de koninnen daar terecht komen en welke eisen er aan een nieuwe eigenaar gesteld worden. Met het Knaaghof in Rijswijk heb ik ook herl goede ervaringen. Daar zijn ze wat strenger dan bij het Knaagspoor als het gaat om een nieuwe eigenaar. Je moet daar bv een foto van je verblijf sturen voor je een konijn mag adopteren. Natuurlijk gaan ze altijd samen weg. Heel eerlijk, ik denk dat een opvang je de meeste garantie geeft op een goede eigenaar. Ja, de ruimte is in de opvang misschien wat beperkt, maar je weet zeker dat er een maatje komt en dat er goede eisen gesteld worden. De meeste mensen die bij een opvang gaan koppelen zijn echte konijenliefhebbers (en de meeste konijnenliefhebbers koppelen dus via een opvang en gaan niet via websites/marktplaats etc op zoek). Je kan een opvang natuurlijk altijd vrijblijvend bellen of mailen, dan weet je ook of het goed voor je voelt. Als je meer wil weten, voel je vrij om een berichtje te sturen.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je konijn inderdaad een nieuw plekje gaat geven, denk ik dat je konijn het beste af is als hij via de opvang een nieuwe eigenaar krijgt. Maar verder ben ik het wel met IreneM eens, als je konijn een maatje krijgt en een grote ren die roofdier veilig is zodat ze ook zonder toezicht genoeg ruimte hebben dan kan je dat prima combineren met hele dagen werken. Zolang ze samen zijn, genoeg permanente ruimte hebben, 2x per dag eten en een checkup krijgen en de nodige dierenartszorg, dan komen ze helemaal niets te kort! Als je alsnog denkt dat je konijn ergens anders beter af is (reden hoef je niet uit te leggen) dan moet je natuurlijk doorzetten in je beslissing en hoop ik dat je een goed en veilig gevoel krijgt bij een opvang in de buurt zodat je je konijn met een gerust hart kan achterlaten. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
22 hours ago zei Jamesthebunnybutler´╗┐:

Ik ben vrijwilliger bij het Knaagspoor in Ridderkerk. Woon ook in de omgeving van Wateringen. Ik kan je als je wil best wat vertellen over hoe de koninnen daar terecht komen en welke eisen er aan een nieuwe eigenaar gesteld worden. Met het Knaaghof in Rijswijk heb ik ook herl goede ervaringen. Daar zijn ze wat strenger dan bij het Knaagspoor als het gaat om een nieuwe eigenaar. Je moet daar bv een foto van je verblijf sturen voor je een konijn mag adopteren. Natuurlijk gaan ze altijd samen weg. Heel eerlijk, ik denk dat een opvang je de meeste garantie geeft op een goede eigenaar. Ja, de ruimte is in de opvang misschien wat beperkt, maar je weet zeker dat er een maatje komt en dat er goede eisen gesteld worden. De meeste mensen die bij een opvang gaan koppelen zijn echte konijenliefhebbers (en de meeste konijnenliefhebbers koppelen dus via een opvang en gaan niet via websites/marktplaats etc op zoek). Je kan een opvang natuurlijk altijd vrijblijvend bellen of mailen, dan weet je ook of het goed voor je voelt. Als je meer wil weten, voel je vrij om een berichtje te sturen.

Iedereen hartstikke bedankt voor jullie bericht.. 

Dus als ik Snuffie naar de opvang zou brengen wordt hij sowieso gekoppeld aan een maatje? Ik dacht dat hij dan eenzaam zou wachten tot iemand hem wil hebben. Zitten de konijnen dan de hele dag in hun hokje of kunnen ze ook vrolijk buiten hun hokje spelen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Snuffie gaat nooit in zijn eentje weg bij het Knaaghof/Knaagspoor. De meeste konijnen blijven alleen tot er iemand wil koppelen. Soms kwijnen konijnen weg alleen en dan wordt ervoor gekozen om ze intern te koppelen, zodat ze samen kunnen wachten op een nieuwe eigenaar. Dat wisselt dus een beetje.

Is Snuffie een binnenkonijn of een buitenkonijn? Binnenkonijnen zitten over het algemeen in een wat kleiner hok en spelen meestal niet buiten. Soms zitten ze in een rennetje, maar dat hangt af van hoe druk het is. Buitenkonijnen hebben soms een groter hok met een klein buitenverblijfje als ze beneden zitten. Koppels zitten vaak in een ruimer verblijf, een echte ren/speelveldje. Het is dus echt afhankelijk van hoe druk het is en hoe de omstandigheden zijn hoe groot het hok is. Sommige buitenkonijnen spelen wel buiten op een speelveldje. Ik ben daar alleen op zondag en kan je niet zo veel vertellen over de mogelijkheden om buiten te spelen en de grootte van het verblijf. Ik zou gewoon eens vrijblijvend contact opnemen om te horen wat ze te vertellen hebben. Dan kan je zelf een goede afweging maken of je daar achter staat of niet. Ik kan wel zeggen dat ze met alle liefde en aandacht verzorgd worden.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel goed om te weten is dat hij gecastreerd wordt. Dat kan je ook vooraf zelf laten doen, dan betaal je iets minder afstandskosten. Houd er dus rekening mee dat je wel afstandskosten betaalt, ik weet even niet hoe veel dat precies is. Als hij gevaccineerd is, is dat minder en hoeft hij ook niet in quarantaine.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Jamesthebunnybutler´╗┐:

Snuffie gaat nooit in zijn eentje weg bij het Knaaghof/Knaagspoor. De meeste konijnen blijven alleen tot er iemand wil koppelen. Soms kwijnen konijnen weg alleen en dan wordt ervoor gekozen om ze intern te koppelen, zodat ze samen kunnen wachten op een nieuwe eigenaar. Dat wisselt dus een beetje.

Is Snuffie een binnenkonijn of een buitenkonijn? Binnenkonijnen zitten over het algemeen in een wat kleiner hok en spelen meestal niet buiten. Soms zitten ze in een rennetje, maar dat hangt af van hoe druk het is. Buitenkonijnen hebben soms een groter hok met een klein buitenverblijfje als ze beneden zitten. Koppels zitten vaak in een ruimer verblijf, een echte ren/speelveldje. Het is dus echt afhankelijk van hoe druk het is en hoe de omstandigheden zijn hoe groot het hok is. Sommige buitenkonijnen spelen wel buiten op een speelveldje. Ik ben daar alleen op zondag en kan je niet zo veel vertellen over de mogelijkheden om buiten te spelen en de grootte van het verblijf. Ik zou gewoon eens vrijblijvend contact opnemen om te horen wat ze te vertellen hebben. Dan kan je zelf een goede afweging maken of je daar achter staat of niet. Ik kan wel zeggen dat ze met alle liefde en aandacht verzorgd worden.

Snuffie is een buitenkonijn. Hij zoekt ons vaak wel binnen op als zijn deurtje openstaat. 

ik zal vanmiddag bellen. Welke opvang adviseer je: knaaghof, knaagspoor of het knagertje? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou denk ik voor het Knaagspoor gaan. Het Knaaghof heb ik echt heel goede ervaringen mee, maar volgens mij hebben ze daar met name konijnen binnen zitten en niet zo veel ruimte buiten. Je zou beide opvangen kunnen bellen, want wellicht hebben ze een wachtlijst. 

Met Het Knagertje heb ik zelf geen ervaringen, maar daar hoor ik van andere mensen negatieve ervaringen over, rondom medische zorg. Dat is natuurlijk hartstikke subjectief en alleen maar van horen zeggen, dus misschien is het niet helemaal eerlijk als ik zeg dat ik dat niet zou adviseren. Bij Het Knaagspoor en Knaaghof weet je in ieder geval zeker dat er goede eisen aan een nieuwe eigenaar gesteld worden en dat een konijn nooit in zijn eentje weg zal gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken jouw omstandigheden en werktijden niet, maar ik werk ook hele dagen.

Overdag slapen konijnen sowieso en worden ze liever niet gestoord. 

Als je twee konijnen samen buiten hebt zitten, vragen die helemaal niet zoveel aandacht. 

Op sommige dagen heb ik alleen korte contactmomenten, op andere dagen ben ik er meer bij. Ik heb niet het idee dat ze me echt missen. 

Dat vind ik het voordeel tov een hond. Een hond moet je echt elke dag een paar keer uitlaten en heeft veel meer andacht nodig. Een konijn heeft basaal alleen een maatje nodig met voldoende ruimte en knaagspeeltjes, en dagelijks zijn voer/hooi + vers water, en wekelijks de kooi uitmesten, en jaarlijks de DA.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
Op 25-5-2021 at 10:48 zei Jamesthebunnybutler´╗┐:

Ik zou denk ik voor het Knaagspoor gaan. Het Knaaghof heb ik echt heel goede ervaringen mee, maar volgens mij hebben ze daar met name konijnen binnen zitten en niet zo veel ruimte buiten. Je zou beide opvangen kunnen bellen, want wellicht hebben ze een wachtlijst. 

Met Het Knagertje heb ik zelf geen ervaringen, maar daar hoor ik van andere mensen negatieve ervaringen over, rondom medische zorg. Dat is natuurlijk hartstikke subjectief en alleen maar van horen zeggen, dus misschien is het niet helemaal eerlijk als ik zeg dat ik dat niet zou adviseren. Bij Het Knaagspoor en Knaaghof weet je in ieder geval zeker dat er goede eisen aan een nieuwe eigenaar gesteld worden en dat een konijn nooit in zijn eentje weg zal gaan.

Hoi, ik heb vorige week contact gehad met Knaaghof om info te vragen. Wat ontzettend aardige mensen werken er daar! Zo lief en meelevend. Tijdens het gesprek (telefonisch) moest ik echt dikke tranen laten vallen. 

Vandaag de knoop doorgehakt en wederom gebeld voor een afspraak. Mijn emoties moeten niet in de weg zitten zodat mijn konijntje voorgoed alleen blijft: puur omdat ik het ontzettend moeilijk vind.. Ik vind dat egoistisch. Ik hoop echt dat hij mij zal vergeten als hij in de opvang is ­čś×

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2-6-2021 at 17:27 zei Jamesthebunnybutler´╗┐:

Ach, wat fijn om te horen dat ze zo lief waren. Het zal heel moeilijk voor je zijn om dit besluit te nemen. Dapper van je. Goed dat je kiest voor het welzijn van jouw konijn. Veel sterkte...

Zonder jouw berichtjes was ik niet tot zover gekomen. 

ik heb alleen weer advies nodig­čÖł┬á

Is het beter voor een konijn dat hij via een opvang weg gaat of dat ik zelf een huisje via fb voor hem vindt? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat de opvang niet via fb op zoek wil gaan naar een nieuwe eigenaar. Ik verwacht dat ze dat daar zelf doen, zodat ze onder controle hebben dat de nieuwe eigenaar aan de eisen voldoet. En natuurlijk altijd kans dat het met het konijn van de nieuwe eigenaar niet klikt en dan moeten ze verder ol zoek. Buiten dat denk ik dat het voor jou ook beter is om het via de opvang te doen. Je kan er dan straks wat beter afstand van nemen en blijft er niet zo mee bezig. Maar dat is natuurlijk mijn eigen visie en wil niet zeggen dat dat ook voor jou geldt.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden zei HelpSnuffie:

Zonder jouw berichtjes was ik niet tot zover gekomen. 

ik heb alleen weer advies nodig­čÖł┬á

Is het beter voor een konijn dat hij via een opvang weg gaat of dat ik zelf een huisje via fb voor hem vindt? 

Ik stem voor de opvang. Via Facebook heb je geen idee waar je konijn terechtkomt. Via de opvang weet je zeker dat hij een maatje en een ruim verblijf krijgt. Plus dat mensen die naar een opvang gaan over het algemeen bewust kiezen voor konijnen, en geen impulsaankoop doen.

• Bedankt 1
  • Mee eens! 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem ook voor de opvang. Daar weet je 100% zeker dat je konijntje een prachtig huisje vindt! Met een maatje, voldoende ruimte,...

Op 2-6-2021 at 16:54 zei HelpSnuffie:

Vandaag de knoop doorgehakt en wederom gebeld voor een afspraak. Mijn emoties moeten niet in de weg zitten zodat mijn konijntje voorgoed alleen blijft: puur omdat ik het ontzettend moeilijk vind.. Ik vind dat egoistisch. Ik hoop echt dat hij mij zal vergeten als hij in de opvang is ­čś×

Het is enorm lief van je! En heel dapper. Bewonderenswaardig. En het is prachtig om te lezen dat je je konijntje echt het beste gunt. Ook al is dat niet bij jou. En hij zal je niet vergeten hoor. Want jij was het beste baasje dat Snuffie ooit heeft gehad!

Kun je niet regelen met de opvang dat je, ook als hij al bij het nieuwe baasje is, af en toe een foto ontvangt? Misschien word je dan iets blijer van de foto's 'gelukkige Snuffie'.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou zelf ook voor een opvang gaan, net wat hierboven wordt genoemd worden er vanuit de opvang eisen aan het baasje en het verblijf gesteld, zodat je weet dat je konijn goed terecht komt. Doordat mensen daar goed worden voorgelicht (en de mensen die voor een opvang kiezen toch al vaak doordachter erin staan) voorkom je dat je konijn als impulsaankoop ergens beland en mensen er later spijt van hebben. Ook weet je nu zeker dat hij een maatje en voldoende ruimte gaat krijgen.

Ik heb mijn konijntje laten koppelen bij het Knaagspoor, vond het hele lieve mensen die echt in het belang van de konijnen denken. Ik ben blij dat mijn konijntje daar vandaan komt en zou als ik afstand zou moeten doen ook voor hen kiezen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Maar als je het er zo moeilijk mee hebt kun je hem ook bij het Knaagspoor laten koppelen aan een maatje en ze een permanente ren geven. Als hij een maatje en voldoende ruimte heeft kun je prima naar je werk. In een veilige ren kun je ze ook prima zonder toezicht achterlaten.

Je kunt hier kijken hoe anderen dat hebben gedaan:

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 hours ago zei Punky punk:

Ik stem ook voor de opvang. Daar weet je 100% zeker dat je konijntje een prachtig huisje vindt! Met een maatje, voldoende ruimte,...

Het is enorm lief van je! En heel dapper. Bewonderenswaardig. En het is prachtig om te lezen dat je je konijntje echt het beste gunt. Ook al is dat niet bij jou. En hij zal je niet vergeten hoor. Want jij was het beste baasje dat Snuffie ooit heeft gehad!

Kun je niet regelen met de opvang dat je, ook als hij al bij het nieuwe baasje is, af en toe een foto ontvangt? Misschien word je dan iets blijer van de foto's 'gelukkige Snuffie'.

Wat lief je berichtje. Dankjewel! Doet mij echt goed zulke berichten en het maakt mij sterker om hem makkelijker los te kunnen laten. Ik twijfel echt ieder moment als ik naar hem kijk ­čą║­čśş

Dat laatste vind ik een goed tip!! Naar de opvang bellen om te vragen hoe het met Snuffie gaat mag i.i.g. wel, maar over nieuwe baasje is een goed idee. Ik zal het vragen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Ik zou zelf ook voor een opvang gaan, net wat hierboven wordt genoemd worden er vanuit de opvang eisen aan het baasje en het verblijf gesteld, zodat je weet dat je konijn goed terecht komt. Doordat mensen daar goed worden voorgelicht (en de mensen die voor een opvang kiezen toch al vaak doordachter erin staan) voorkom je dat je konijn als impulsaankoop ergens beland en mensen er later spijt van hebben. Ook weet je nu zeker dat hij een maatje en voldoende ruimte gaat krijgen.

Ik heb mijn konijntje laten koppelen bij het Knaagspoor, vond het hele lieve mensen die echt in het belang van de konijnen denken. Ik ben blij dat mijn konijntje daar vandaan komt en zou als ik afstand zou moeten doen ook voor hen kiezen.

Na het lezen van jullie reacties gaat mijn voorkeur ook uit naar de opvang. Ik heb wel fotoÔÇÖs mogen ontvangen van diegene; grote tuin en een ruime hok. Maar ik durf het niet aan..┬á

Zal hij wel de juiste zorg en aandacht ,na zijn castratie, krijgen? Gaat het wel klikken met het konijntje, is het een impulsaankoop etc. Teveel vragen die bij mij oproepen. 

Hebben ze bij de Knaaghof gewone werktijden of werken ze daar van 13:00 tot 16:00 uur? Weet iemand dat toevallig? Ze zijn telefonisch tussen 13:00 u - 16:00 u bereikbaar. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Maar als je het er zo moeilijk mee hebt kun je hem ook bij het Knaagspoor laten koppelen aan een maatje en ze een permanente ren geven. Als hij een maatje en voldoende ruimte heeft kun je prima naar je werk. In een veilige ren kun je ze ook prima zonder toezicht achterlaten.

Je kunt hier kijken hoe anderen dat hebben gedaan:

Tweede erbij wil ik liever niet. Want wat als de ene overlijdt? Dan moet ik weer er ├ę├ęn bij halen. Ik ben erg betrokken en kijk heel vaak hoe het gaat en wat die allemaal aan het doen is. Ik heb teveel onnodige kosten bij de arts gemaakt door mijn overbezorgdheid. En als het onweert/bliksemt ga ik 100 keer mn bed uit om te kijken of die bang is ­čĄŽ­čĆ╗ÔÇŹÔÖÇ´ŞĆ┬á

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Wat een moeilijke keuze om hem weg te doen. Maar als je het niet ziet zitten om hem een vriendinnetje en een vaste ren te geven, en/of alle zorgen je opbreken, dan is het superlief dat je hem een huis gunt waar hij dat wel gaat krijgen.

Zeker naar de opvang gaan (een goede konijnenopvang dan, maar die heb je al gevonden)! Je weet dan zeker dat hij goed terecht komt en hij wordt in de opvang heel goed verzorgd.

Niet zelf een huisje zoeken hoor. Voor een ongecastreerde ram kan je eigenlijk sowieso zelf geen goed huisje vinden. Hij moet eerst gecastreerd worden voor hij aan een voedster kan worden voorgesteld (2 rammen gaan sowieso niet samen). En daarna moet het dan ook nog maar klikken met de voedster van de particulier. 

De opvang laat hem door een goede dierenarts castreren en hij krijgt een gezondheidscheck. Daarna wordt hij altijd door mensen geadopteerd die een voedster hebben waar hij goed mee klikt en krijgen ze samen veel ruimte. Via de opvang komt hij dus goed terecht.

aangepast door Lienappelsien
  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .