Ga naar inhoud

Konijn plast naast toilet


Sharron

Aanbevolen berichten

Hoi!

Een van mijn konijnen plast steeds naast het toilet. Het is een tijdje goed gegaan. Het is een gecastreerd mannetje van 3 jaar. Er hangt hooi boven beide toiletten en er is verder geen bodembedekking in het hok en de ren aanwezig (binnen konijnen), alleen in de toiletten zit er van back to nature bedekking. Ik ruim alles steeds netjes op in de 2 toiletten maar hij blijft er naast plassen, ook als ik het toilet een beetje opschuif naar waar hij plast gaat hij gewoon aan de andere kant van het toilet plassen 🤷🏼‍♀️ Mijn andere konijn is zindelijk. De toiletten maak ik elke dag schoon. 
Iemand tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een dwergkonijn en heb niet zo een standaard klein hoektoiletje wel een grotere bak.. maar kan een nog grotere bak proberen. Hij plast ook wel eens in de ren maar vaker naast het toilet. Er is niet echt wat veranderd volgensmij het lijkt wel of hij gewoon niet meer op het toilet wilt plassen al zit hij er wel soms in… Ik zal even bij de link kijken bedankt!

aangepast door Sharron
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook andere bodembedekking proberen. Of een lagere bak. Mijn konijnen vinden het soms vervelend als ik de bak verschoon omdat ze er dan meer in moeten springen, terwijl als hij een tijdje staat ze er zelf hooi over trekken dat ze dan hoger komen te zitten. Misschien kan je ook proberen de bak niet elke dag te verschonen? Dan ruikt het nog naar plas en weet hij beter dat hij daar z'n behoefte moet doen ipv ernaast. Ik verschoon mijn toilet zelf maar 2x per week, misschien ga ik van de zomer als het warm is naar 3x per week, maar vaker is wat mij betreft niet per se nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn konijn dit deed tijdens haar zindelijk worden, heb ik wat bodembedekking op de plek gelegd waar ze plaste. 

Dus naast de bak. 

 

Steeds als ze dan geplast had, legde ik de vieze bodembedekking in de bak en plaatste ik er wat schone bodembedekking. 

Ik heb dit twee weken gedaan, daarna heb ik alleen nog maar de bak gevuld. Probleem was opgelost. 

Het was een beetje alsof ze het laatste zetje nodig had. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .