Ga naar inhoud

TV kast bunny proof maken

Dorusjedot
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo! 

Onze o zo lieve, schattige, kleine Knoet blijkt een bedrieger. 

Waar we dachten dat hij niet in zijn graafbak kon en durfde, omdat deze te hoog is, blijkt hij hier met gemak in te kunnen.

Nu is het natuurlijk heel erg fijn dat hij dit wel kan en zo ook lekker kan graven.

Zij het niet dat we deze bak nu als afscherming hebben gebruikt voor onze tv-kast. Precies om de reden dat we dachten dat hij (en Toet) hier niet in konden. 

Onze woonkamer heeft een schuin dak, waar de kast tegenaan staat. We hebben de bak dus zo neergezet, dat de konijnen er niet achterlangs kunnen. 
De voorkant hebben we al helemaal afgezet met renpanelen. 

Dit is nu natuurlijk echt ontzettend zonde van onze mooie, nieuwe tv kast. We kunnen nu ook geen gebruik meer maken van de laden.... 

En de bak, blijkt ook niet meer te werken. 

Heeft er iemand tips om dit zo goed maar onzichtbaar mogelijk konijnproof te maken? 

Groetjes! 

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat ze niet in de kast kunnen, of dat het veilig is dat ze niet in kabels kunnen bijten etc?

Kabels kun je beschermen door er een stevige kabelgoot of electrabuis omheen te doen. 

Om te zorgen dat ze er langs achter niet in kunnen, kun je misschien een renpaneel achter de kast zetten. 

Ik snap dat je ook graag de laden wil kunnen gebruiken, dus de voorkant daar denk ik nog even over na 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei happy211:

Bedoel je dat ze niet in de kast kunnen, of dat het veilig is dat ze niet in kabels kunnen bijten etc?

De kast kunnen ze opzicht wel in, maar dat maakt niet uit. Vriendlief heeft daar zijn toetsenbord en gamingmuis liggen (ik heb hem nog niet verteld dat ze het kabeltje van de muis ook doorgebeten hebben). 

Het gaat mij erom dat ze er niet achter kunnen en er niet onder kunnen. 
Toet past er sowieso niet onder. Knoet deed of hij er niet onder kon, maar blijkbaar houdt hij ons voor de gek. 
Ik zal eens zien of ik een foto kan vinden van de situatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet wil dat ze eronder kunnen is denk ik je enige optie om er gaas of hout onder te monteren, dan kan je tenminste de lades blijven gebruiken. 

Aan de zijkanten dan ook gaas/hout, en aan de achterkant is wel lastig om iets te bedenken aangezien het schuin afloopt.. Waarom wil je niet dat ze eromheen kunnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .