Ga naar inhoud

Waarom vinden jullie konijnen zo leuk?

Punky punk

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

De meeste onder jullie zijn ongelofelijke dierenliefhebbers, met in het bijzonder voor konijnen. 

Ik vind konijnen helemaal fantastisch! Als je er echt een band mee hebt en je konijntje gewoon konijn laat zijn dan kun je er uuuuren naar kijken, lekker met ze kroelen (als je een kroelkonijn hebt), mee spelen. En dan die binkies! I love it!

Maar waarom vinden jullie konijnen zo geweldig? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun oortjes, hun koppies, hun staartjes, hun binkies

Hoe lief ze zijn als ze elkaar likken

Hoe nieuwsgierig ze zijn, zeker als ze op hun acherpoten gaan staan om alles een goed te bekijken

Hoe ze tegen het gaas omhoog staan als ze me aan horen komen

Hoe leuk het klinkt als ze lekker hooi zitten te eten

En nog duizenden redenen waar ik nu even niet op kan komen 😉

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze er als onschuldige pluizebolletjes uitzien, maar vele malen complexer zijn dan dat. Vooral het gedrag en de karakters maken dat ik ze echt geweldig vind. Koppig, eigenwijs, sterke eigen wil. Echt niet het saaie, meegaande knuffeldier wat veel mensen verwachten maar juist het tegenovergestelde. Ze zijn slim en sociaal, hebben duidelijke grenzen en laten niet over zich heen lopen. Ik hou wel van dat soort dieren, lekker sterke eigen karakters 😄 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze onwijs schattig zijn om te zien en zo heerlijk eigenwijs als ze op hun achterpootjes staan om de boel verkennen. Hoe lief ze zijn naar elkaar, dat ze elkaar en hun baasje als je geluk hebt aflikken, tegen elkaar aan floppen. Maar ook alle plezier die je hebt om ze wilde ongecontroleerde sprongen te zien maken. En hoe heerlijk ze knabbelen als je ze aait / mag aaien 😉 Hoe bijzonder het is dat een prooidier tegen je aan durft te floppen. Dat je er ook echt een band mee op kan bouwen en ze je niet zomaar mogen. Hoe ze op je schoot kunnen klimmen om je bedelend aan te kijken voor wat lekkers of kusjes geven om het te krijgen. Eigenlijk zijn het gewoon vreselijk ondeugende, eigenwijze en manipulatieve beestjes verpakt in een schattig uiterlijk 😉

En stiekem ook wel een beetje dat ik ze als vegetariër gewoon lekker groenten kan voeren ipv kattenvoer/ vlees 🙈

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan uuuuuren naar ze kijken. ze zijn zo leuk samen. je ziet als ze op de achterpootjes staan, als ze lekker languit liggen of een flopje doen( ik vind het kijken naar konijnen eigenlijk leuker dan als ik bij ze zit en kom aaien. dan doen ze niet veel leuks eigenlijk.)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

En stiekem ook wel een beetje dat ik ze als vegetariër gewoon lekker groenten kan voeren ipv kattenvoer/ vlees 🙈

Zo eens met dit! 😂 Ik doe de toiletbakken van de konijnen ook zoveel liever dan de kattenbakken.

aangepast door Pablo&Lola
Toevoeging
  • Haha 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Inderdaad, hier moest ik ook aan denken maar ik wist niet goed hoe ik het moest formuleren 😅

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind konijnen zo ondergewaardeerd. Ze begrijpen en kunnen zoveel meer dan mensen vaak denken. Dat maakt ze voor mij leuk en interessant. Geen een konijn is hetzelfde, ze hebben supersterke karakters en alleen al naar ze kijken, ze zien spelen, eten, wassen, met elkaar knuffelen, is puur vermaak en genieten.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De nijnen die ik nu heb, daar heb íkzelf niet zoveel aan. Het minste geluid en ze schieten het hok in van waaruit ze me dan nijdig zitten aan te kijken. 😂 Binkies heb ik hen nog niet zien maken en ze moeten hun eerste aai nog krijgen. Ze lijken zich niet te kunnen ontspannen wanneer ze niet alleen zijn, want wanneer ik hen stiekem begluur, zie ik hen wel vaak tegen elkaar aangeplakt liggen. Ze zijn dus wel gelukkig, ze tonen het gewoon niet. 😁 (Waarschijnlijk ook wel wat mijn fout, want ik heb geen behoefte aan knuffelen, dus ben ook niet bezig met dingen als 'tam maken'.) Maar net dàt vind ik dan weer leuk, dat ik hen kan geven wat ze nodig hebben om gelukkig te zijn. Wanneer het voer, dat ze de dag voordien gekregen hebben, de dag nadien helemaal opgeknabbeld is. Wanneer ik 's avonds in bed kruip en weet dat ook zij een lekker strobed hebben. Wanneer ik lees dat konijnen ruimte nodig hebben en ik weet dat de mijne die ruimte hebben. (En binnenkort nog meer, aangezien er een nieuwe, gróte ren in de pijplijn zit. Het materiaal is geleverd, moet er enkel nog aan beginnen. 😅) Dat gevoel van tevredenheid maakt dat ik konijnen zo leuk vind. 😊

aangepast door mystique
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa eigenlijk alles wat al genoemd is. Ik vind konijnen sowieso al heel schattig qua uiterlijk, maar het innerlijk is nog leuker. Ik had nooit verwacht dat er zulke persoonlijkheden liggen verscholen achter dat lieve snuitje. Het is ook jammer dat er zo'n ander beeld van konijnen bestaat. Door mijn foto's en filmpjes van Vlekje heb ik al heel veel mensen een ander beeld gegeven hoe konijnen zijn en wat ze nodig hebben. Zelfde geldt eigenlijk ook voor da cavia's. Als blijven konijnen op nummer 1. Het is echt mijn lievelingsdier, ik kan mij geen leven meer voorstellen zonder.

Ik keek ook net naar de bunnycam en daar zag ik Vlekje na een grote graafbeurt tevreden neer ploffen. Het is ook zo'n schatje.

Ja ik kan nog wel uren praten over hoe geweldig konijnen zijn. Fantastische dieren!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zoveel redenen! Ik vind vooral het nieuwschierige, eigenwijze, brutale karakter van konijnen leuk. Dat ik ze kruiden ga voeren en ze beide in de kruidenbak springen als ik niet snel genoeg ben om er vervolgens met een bek vol bladeren uit te lopen haha. Hoe ze lief samen op ontdekkingsreis gaan, hoe enthousiast ze worden van spelletjes en hoe blij ze altijd zijn als er iets voor het hok verschijnt. Zelfs als er een vogel voor de ren gaat zitten, springen ze erop af! (mijn vriend en ik hebben de grap dat ze dan tegen elkaar en de vogel zeggen 'wat ben jij een raar konijn' =D)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat zijn veel te veel dingen om op te noemen 😊

Ik vind ze leuk omdat:

- ze zo lekker eigenwijs zijn

- ze allemaal een heel ander karakter hebben

- ze zo leuk met elkaar kunnen spelen

- het heerlijk is om te kijken hoe ze lief tegen elkaar aanliggen

- ik gewoon heel veel van ze hou 🥰

Ik zie trouwens wel een duidelijk verschil tussen een konijn alleen en een koppel konijnen. Vroeger had ik een konijn alleen, hij was alles voor me en kreeg enorm veel aandacht, maar ondanks dat ik zielsveel van hem hield denk ik nu dat hij in vergelijking met Fluffy en Pip wel echt heel wat tekort gekomen is in zijn gelukkig voor mij best wel lange leventje. Als ik er net als nu nog aan denk kan ik er gewoon nog verdrietig van worden terwijl mijn lieve Stamper al 16 jaar niet meer bij me is 😢

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .