Bunny_time Geplaatst: 19 mei 2021 Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Hoi mijn vriendin wil heel graag konijnen, maar haar vader vindt het zielig om konijnen op te sluiten. Ze is al helemaal voorbereid en heeft alles uitgezocht, ze zouden bij haar een ren van ruim 15 vierkante meter krijgen en toch houdt haar vader stand bij tips zijn welkom 😀 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 mei 2021 Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Sommige mensen zijn principieel tegen huisdieren, ik kan die gedachte wel volgen. Voor mezelf vind ik het ok als ik weet dat ik de konijnen een beter leven geef dan waar ze nu zitten. In de opvang hebben ze sowieso minder ruimte dan 15m2 en de kans dat ze ergens terechtkomen waar ze zo'n enorme ren krijgen is niet groot, dus dat argument kan ze gebruiken. Toch moet haar vader er absoluut achter staan, want hij is degene die voor de kosten opdraait, die in de auto moet stappen om op onmogelijke tijden met een ziek konijn naar de dierenarts te rijden, die misschien ook de ren moet bouwen? Ouders moeten echt bereid zijn mee te helpen en te betalen, anders kan ze beter geen konijnen nemen, omdat de konijnen dan de dupe zijn. 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 19 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2021 10 minuten geleden zei Eefje: Voor mezelf vind ik het ok als ik weet dat ik de konijnen een beter leven geef dan waar ze nu zitten. In de opvang hebben ze sowieso minder ruimte dan 15m2 en de kans dat ze ergens terechtkomen waar ze zo'n enorme ren krijgen is niet groot, dus dat argument kan ze gebruiken. Wat een supergoede tip! Die gaan we zeker gebruiken! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 19 mei 2021 Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Ik ben het volledig eens met @Eefje  Maar om antwoord te geven op je vraag; Vooral niet gaan zeuren, uitleggen, uitleggen en uitleggen. Vriendelijk blijven, foto's laten zien, artikels en topics van BB laten lezen,... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka Geplaatst: 2 juni 2021 Delen Geplaatst: 2 juni 2021 Ik ben ook principieel tegen huisdieren. Ik vind dat dieren in hun natuurlijke omgeving horen, waar ze gewoon zichzelf kunnen zijn. Ook al is de natuur gewetenloos.  Enkele jaren geleden gezwicht voor mijn toenmalige vriendin die zo graag konijnen wou, daarna zelf verliefd geworden op die beestjes 😇 (hoe kan het ook anders?). Gaandeweg steeds meer geleerd over konijnen en ben me het lot van konijnen enorm aan gaan trekken. Heb er nu zelf ook twee omdat ik ze een goed leven wil geven. Ze zijn er nu eenmaal. En het is heel bevredigend, je krijgt er wat voor terug.  Dus als je hem inderdaad kunt overtuigen dat er veel konijnenleed in de wereld is omdat konijnen een vd minst begrepen huisdieren zijn, en dat hij ervoor kan zorgen dat op zijn minst een paar konijnen een goed leven krijgen (wel uit de opvang halen!), dan zou het kunnen werken.  Maar ik ben er persoonlijk nog steeds principieel op tegen, tenzij de dieren hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen. Iemand zou eigenlijk een cursus moeten doen met examen over een dier voordat het dier mag worden aangeschaft. Zodat je kunt aantonen dat je over de benodigde kennis en inzicht beschikt, en impulsaankopen verminderen en geen konijnen als kinderspeeltjes meer worden aangeschaft. Sommige mensen zijn er niet voor geschikt en die vallen dan door een examen buiten de boot. Er zal dan nog wel een illegaal circuis blijven maar het zal wel helpen.  Tamme konijnen kun je sowieso nooit 'natuurlijk' laten zijn. In de natuur overleven ze niet. Ze moeten gecastreerd worden om hun hormonen in bedwang te houden (is dat ethisch?). Ze krijgen veel te energierijk voer waar ze niets voor hoeven te doen. Hun graasgedrag kunnen ze bijna niet normaal uitoefenen en er zijn vrijwel geen gevaren, waardoor verveling optreedt. Ook al geef je ze veel ruimte en een maatje. En dit is het beste wat we ze kunnen geven. Dit zal wel vloeken in de kerk zijn, maar als ik het zou kunnen veranderen, zouden er helemaal geen tamme konijnen zijn. Er zouden alleen konijnen leven waar ze horen: in de natuur. Alleen zo is de situatie niet, er zijn nu eenmaal veel tamme konijnen en de meesten hebben een enorm slecht leven. Dus je zou een paar van deze konijnen een beter leven kunnen geven.    1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten