Ga naar inhoud

Vragen rondom Koppeling

Aanbevolen berichten

• Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn advies is, zorg dat je liefde voor het konijn niet averechts werkt. Liefde kan ook verstikkend zijn, beperken, kans op geluk in de weg staan. Houden van is soms ook ruimte geven aan elkaar. Ik zo

ze zijn thuis!!  het eerste wat ze deden was samen de hooibak in gaan 😂😂

ze zijn nog n beetje achter elkaar aan het rennen, een beetje aan t rijden maar ook veel liggen, geen aandacht geven etc.  En zij heeft hem al wat gewassen!     

10 minuten geleden zei Eefje:

Wat jammer dat het toch nog zo gelopen is.. hoe gaan jullie nu verder als het echt niet gaat lukken met deze twee? 

Helaas moeten we Momo dan herplaatsen. Voor 2 koppels hebben wij gewoon echt geen ruimte. Maar, ze gaat niet naar de opvang. Ze blijft bij ons tot ze echt het perfecte huisje heeft gevonden waar we ook regelmatig kunnen checken of het wel goed gaat. En waar ze ook terug mag komen als dat niet zo is. 

Ze is echt een lief varkentje en lijkt ons heel getraumatiseerd door haar ervaringen, 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens is het niet de 'schuld' van je ram natuurlijk. Ik heb een vreselijk moeilijk te koppelen rammetje. Soms kan ik hem wel achter het behang plakken zo vervelend als hij doet. Maar hij zit nu bij een voedster die zich er allemaal niet zo druk om maakt. Als hij vervelend is gaat ze weg, als hij aardig is zoekt ze hem weer op. De opvang heeft erg lang gezocht naar deze match en nu nog is het af en toe spannend, al geloof ik wel dat het uiteindelijk wel goed komt met ze. Lange adem hebben met hem. 

Het is hartstikke fijn als de eerste de beste meteen een match is, maar met een rammetje waar je al van weet dat het wat lastiger is had je nu dan ook wel heel erg veel mazzel gehad als het goed ging. Geef hem niet de schuld, hij is ook maar een konijntje en kan niet nadenken over zijn gedrag. De juiste match is met een konijntje dat het allemaal niet zo boeit, en die zijn er heus. Ik hoop stiekem dat je door deze ervaring een koppelvakantie bij een goede opvang weer zou willen overwegen. Zo zit je straks niet met tien konijnen die je niet terug wilt of kunt brengen naar het vorige baasje en kunnen ze doorzoeken tot er een juiste match is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Eefje:

Overigens is het niet de 'schuld' van je ram natuurlijk. Ik heb een vreselijk moeilijk te koppelen rammetje. Soms kan ik hem wel achter het behang plakken zo vervelend als hij doet. Maar hij zit nu bij een voedster die zich er allemaal niet zo druk om maakt. Als hij vervelend is gaat ze weg, als hij aardig is zoekt ze hem weer op. De opvang heeft erg lang gezocht naar deze match en nu nog is het af en toe spannend, al geloof ik wel dat het uiteindelijk wel goed komt met ze. Lange adem hebben met hem. 

Het is hartstikke fijn als de eerste de beste meteen een match is, maar met een rammetje waar je al van weet dat het wat lastiger is had je nu dan ook wel heel erg veel mazzel gehad als het goed ging. Geef hem niet de schuld, hij is ook maar een konijntje en kan niet nadenken over zijn gedrag. De juiste match is met een konijntje dat het allemaal niet zo boeit, en die zijn er heus. Ik hoop stiekem dat je door deze ervaring een koppelvakantie bij een goede opvang weer zou willen overwegen. Zo zit je straks niet met tien konijnen die je niet terug wilt of kunt brengen naar het vorige baasje en kunnen ze doorzoeken tot er een juiste match is. 

We geven hem ook echt niet de schuld hoor!

We stoppen voor nu (een maand of 2) met zoeken naar een vriendin (opvang of particulier), maar gaan wel het gesprek aan met een Belgische opvang in Geel en een katten opvang in Roermond (ik zeg katten opvang, maar vangen ook andere dieren op waar nodig is). Maar daar zal heel veel papierwerk aan komen kijken met eventuele invoerrechten, belastingen etc. 

De enige andere optie voor ons is naar Merkelbeek gaan, maar zij staat niet zo goed aangeschreven en heeft nu sowieso geen voedsters. 

Als we nog een keer particulier gaan, gaan we écht opzoek naar het meest onderdanige vrouwtje dat we kunnen vinden/bestaat maar die zich ook niks van zijn gedrag aantrekt. Of juist eentje die het niks boeit/helemaal niet bang is.

Momo was dat ook niet, maar toen hij dat rare gedrag begon te vertonen werd ze dat helaas wel..

We zitten bijna te denken dat hij jaloers is geworden van Momo toen we haar ook een beetje aandacht gaven (eten en drinken). Vanaf toen is dat gedrag echt begonnen bij de koppeling..?

Ik weet eigenlijk niet of konijnen jaloers kunnen zijn. 

Een koppelvakantie zal het denk ik niet worden bij ons, maar speeddaten via de opvang en misschien 1 á 2 nachten verblijven wel met echt constante updates. Meer dan dat echt niet.

Nog even een klein vraagje, wat doen we als hij niet koppelbaar is? Stel we gaan alle opvangen langs en ze vinden gewoon niemand? Want dat zie ik met hem echt wel gebeuren haha. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Elk konijn is koppelbaar. Maar daarom is het dus wel handig om toch naar een grote opvang te gaan zoals knijn en Ko of de konijnenherberg, waar ze met heel veel konijnen kunnen proberen. Je zult dan zelf iets flexibeler moeten worden in het belang van je konijn. Mijn ram heeft minstens tien voedsters gezien in de opvang als het er geen 15 of meer zijn, zo moeilijk. Voor dames met teveel praatjes was hij bang, timide dames maakte hij bang. Zelfs de eigenaresse van de opvang werd er wanhopig van, maar gelukkig nog een dame gevonden waarmee het ok ging. Thuis gaat het op en neer, goede momenten en minder goede momenten, allemaal afhankelijk van het gedrag van mijn ram, want dit dametje is hartstikke stabiel. Als ik dit allemaal particulier had moeten doen was dat onmogelijk geweest en had ik geconcludeerd dat hij niet te koppelen is. Behalve dan dat ik weet dat hij dat wel is, omdat hij met mijn vorige voedster een heel goed koppel was. Ook bij haar is hij best een tijd vervelend geweest, vandaar dat ik er een beetje vanuit ga dat hij op gegeven moment wel stopt met dit gedrag, zoals hij bij haar ook heeft gedaan. Met zulke lastpakken moet je bepaalde eisen gewoon loslaten. Zo heb ik nu dus een konijn dat ik niet aan kan raken, wat ik echt jammer vind. Maar ik ben al lang blij dat we een dame hebben die het met hem uithoudt. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden zei Eefje:

Elk konijn is koppelbaar. Maar daarom is het dus wel handig om toch naar een grote opvang te gaan zoals knijn en Ko of de konijnenherberg, waar ze met heel veel konijnen kunnen proberen. Je zult dan zelf iets flexibeler moeten worden in het belang van je konijn. Mijn ram heeft minstens tien voedsters gezien in de opvang als het er geen 15 of meer zijn, zo moeilijk. Voor dames met teveel praatjes was hij bang, timide dames maakte hij bang. Zelfs de eigenaresse van de opvang werd er wanhopig van, maar gelukkig nog een dame gevonden waarmee het ok ging. Thuis gaat het op en neer, goede momenten en minder goede momenten, allemaal afhankelijk van het gedrag van mijn ram, want dit dametje is hartstikke stabiel. Als ik dit allemaal particulier had moeten doen was dat onmogelijk geweest en had ik geconcludeerd dat hij niet te koppelen is. Behalve dan dat ik weet dat hij dat wel is, omdat hij met mijn vorige voedster een heel goed koppel was. Ook bij haar is hij best een tijd vervelend geweest, vandaar dat ik er een beetje vanuit ga dat hij op gegeven moment wel stopt met dit gedrag, zoals hij bij haar ook heeft gedaan. Met zulke lastpakken moet je bepaalde eisen gewoon loslaten. Zo heb ik nu dus een konijn dat ik niet aan kan raken, wat ik echt jammer vind. Maar ik ben al lang blij dat we een dame hebben die het met hem uithoudt. 

Nou ik ga heel eerlijk zijn, volgens mij is die van ons bijna niet koppelbaar. Wat we van hem weten is dat hij bijna zijn hele leven alleen heeft gezeten en was ook te vroeg bij zijn broers en zussen weggehaald, met 4 á 5 weken.

De dierenarts ziet ook een beetje gedrag terug dat hij sommige "social ques" gewoon niet oppakt of ziet. Hij vertoont ook geen enkel teken van verdriet of depressie, zodra hij bij (beide koppeling) van het vrouwtje weg was, was hij weer helemaal happy, binkies en flops. Bij hun in de buurt boos, territoriaal en gemeen... Ik snap niks van dit dier haha

Link naar bericht
Delen op andere sites

Realiseer je wel dat je nu maar twee koppelingen hebt geprobeerd hè, dat is niet veel. Als jij op twee blind dates bent gegaan heb je ook wel erg mazzel als je dan de ware gevonden hebt, of zelfs een leuke vriendschap. En als je met iemand opgescheept zat in je date die je niet echt leuk vond ben je ook blij dat de date is afgelopen. Dat wil niet zeggen dat je geen behoefte hebt aan een partner, of gewoon vrienden om je heen. Ik zie ook dat mijn ram een einzelgänger is. Hij ziet er niet ongelukkig uit alleen en was niet extreem verdrietig toen zijn vorige vriendin overleed, terwijl zij binnen een dag wegkwijnde toen haar vorige vriend dood ging. Maar toch is hij zichtbaar gelukkiger met een maatje, hoe contactgestoord hij ook lijkt te zijn. En ook zijn vriendin is gelukkiger met hem erbij, al is hij vaak vervelend tegen haar. 

In sommige gevallen vraagt het gewoon wat meer tijd, energie en inzet van ons als baasjes. Maar op elk potje past een dekseltje, het is aan ons als baasjes hoe erg we ons best willen doen om dat voor ze te vinden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden zei pandobun:

Ik snap niks van dit dier haha

En daarom zeggen wij (we blijven het herhalen) ga gewoon voor een koppelvakantie naar een goede opvang. Daar hebben ze veel voedsters, veel ervaring en ze nemen gewoon de tijd om jouw ram te begeleiden in het vinden van een maatje. Eén keer heen en terug rijden en een week later weer. Scheelt jullie veel stress en moeite. Kan je eventueel Momo daar ook afzetten, kan de opvang ook een goed plekje voor haar vinden (ze mag daar alleen weg na een succesvolle koppeling en als ze genoeg ruimte krijgen). 

Kan je voor onze gemoedsrust nog één keer overwegen om toch naar De Konijnenherberg te gaan? 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei Miekmoek:

En daarom zeggen wij (we blijven het herhalen) ga gewoon voor een koppelvakantie naar een goede opvang. Daar hebben ze veel voedsters, veel ervaring en ze nemen gewoon de tijd om jouw ram te begeleiden in het vinden van een maatje. Eén keer heen en terug rijden en een week later weer. Scheelt jullie veel stress en moeite. Kan je eventueel Momo daar ook afzetten, kan de opvang ook een goed plekje voor haar vinden (ze mag daar alleen weg na een succesvolle koppeling en als ze genoeg ruimte krijgen). 

Kan je voor onze gemoedsrust nog één keer overwegen om toch naar De Konijnenherberg te gaan? 

De Konijnenherberg heeft ons afgewezen vanwege privé en logistieke redenen. 

• Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn advies is, zorg dat je liefde voor het konijn niet averechts werkt. Liefde kan ook verstikkend zijn, beperken, kans op geluk in de weg staan. Houden van is soms ook ruimte geven aan elkaar. Ik zou dit konijn ook echt een kans op een hele mooie toekomst gunnen, en zo te lezen kunnen jullie hem alles bieden wat hij nodig heeft. De weg er heen heeft alleen wat hobbels. 

Echt, zet voor even je eigen gevoel opzij, geef de controle voor even uit handen, hoe lastig dat ook is, maar wel in het belang van het konijn. En hem op koppelvakantie sturen bij een goede opvang (konijnenherberg en knijn en co zijn echt goede opties!), vertrouwen op de zorg en kunde van die opvangen, hij is daar echt in goede handen. En hem dan een week later met vriendin ophalen. En hem dan alle rust geven om thuis verder te wennen en tot een gelukkig koppel te groeien. 

Wat betreft zijn ex-vriendin, mocht het niet lukken om een huisje te vinden voor haar zelf, opvangen zijn echt niet slecht. Het is jammer dat jullie ervaring met één opvang niet goed was. Maar geloof mij, dat is niet hoe alle opvangen zijn. Konijnen zijn complexere dieren dan veel mensen denken, en opvangen doen echt hun best om de dieren in een gouden mandje te laten belanden. Maatje, ruimte, gezondheidscontroles. Echt, het is geen gevangenis zonder toekomst in een opvang voor konijnen, maar een tussenstop op weg de naar een gouden mandje. Kijk maar naar al die opvangkonijntjes die een mooi thuis gevonden hebben bij de andere bunnybunch leden. 

• Mee eens! 8
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar de Konijnenherberg heeft ze vast om goede redenen afgewezen. De privé redenen zijn gok ik niet genoeg ruimte (krijgen de konijnen 24/7 genoeg ruimte?). Lonneke is daar (terecht) heel streng in en houdt 3 vierkante meter aan. Qua logistiek hebben ze waarschijnlijk gevraagd erbij te mogen zijn (is al eerder aangegeven bij een andere opvang). 

Dus als ze alsnog bij een goede opvang een maatje willen halen, zullen ze eerst kritisch naar de leefomstandigheden van de konijnen moeten kijken en daar zichzelf eerst in verbeteren. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De exacte redenen van afwijzing noem je niet en dat hoeft ook niet, maar houd ze wel goed in je achterhoofd bij de koppeling van je konijn en bij het houden van konijnen in het algemeen. Opvangen wijzen (toekomstige) konijnenbaasjes echt niet voor de lol af, daarvoor hebben ze veel te veel konijnen zitten. Wat de redenen dus ook zijn, ze hebben mogelijk wel invloed op de koppeling en het levensgeluk van je konijn, dus neem het serieus. Opvangen hebben het beste met konijnen voor en dat is maar goed ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn ook particulieren/kleinere koppelexperts die een koppeling uit handen kunnen nemen en naar een match op zoek gaan. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en heb geen idee wat dat kost, maar ik weet dat bijvoorbeeld "De Nijnerij" dat doet. Misschien nog een idee om met hen contact op te nemen om te kijken naar de mogelijkheden. Ik ken haar niet, maar zie regelatig voorbij komen dat zij moeilijk koppelbare konijnen gekoppeld krijgt. Verder sluit ik me aan bij de reacties hierboven, in principe is ieder konijn koppelbaar, maar moet je soms echt veel pogingen doen voor een gouden match. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
7 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

maar ik weet dat bijvoorbeeld "De Nijnerij" dat doet. Misschien nog een idee om met hen contact op te nemen om te kijken naar de mogelijkheden.

Ik heb geen ervaring met koppelingen bij haar, maar heb meerdere webinars van haar gevolgd. Ook heeft zij ons geholpen voor het angstgedrag van Toet. Zij is echt heel erg kundig! 

Heeft hier ook meerdere opleidingen voor gevolgd en is qua service ook echt goed. 

Je kunt ook bij haar eventueel her-koppelen. Zij ondersteunt daarbij. Ik ben zeer positief over haar. Omdat ze ook echt met jou in gesprek gaat en eerst te raden gaat bij de baasjes om daarin ook ondersteuning te bieden. 

3 minuten geleden zei Eefje:

De nijnerij zit ook in Limburg dacht ik. Maastricht? 

Ze zit inderdaad in Limburg ja! Maar via zoom doet ze ook veel, omdat ze veel investeert in de intake en informatie vanuit de eigenaren.

aangepast door Dorusjedot
Link naar bericht
Delen op andere sites
17 hours ago zei pandobun:

Nou ik ga heel eerlijk zijn, volgens mij is die van ons bijna niet koppelbaar. Wat we van hem weten is dat hij bijna zijn hele leven alleen heeft gezeten en was ook te vroeg bij zijn broers en zussen weggehaald, met 4 á 5 weken.

De dierenarts ziet ook een beetje gedrag terug dat hij sommige "social ques" gewoon niet oppakt of ziet. Hij vertoont ook geen enkel teken van verdriet of depressie, zodra hij bij (beide koppeling) van het vrouwtje weg was, was hij weer helemaal happy, binkies en flops. Bij hun in de buurt boos, territoriaal en gemeen... Ik snap niks van dit dier haha

Dit dacht ik ook van mijn voedster... Zij had uiteindelijk 10 of 11 dates nodig voor ze de ware vond. Ze is na bijna 2 weken koppelvakantie (!) teruggekomen met een superlief rammetje en ze zijn zo ontzettend gelukkig samen. Met Sien had ik via speeddaten of particuliere dates vast geen goede match kunnen vinden. Bij de opvang hadden ze zoveel koppelervaring en gelukkig aardig wat rammen zitten. Dankzij hun begeleiding is het dan ook helemaal goedgekomen. 

Erg jammer dat het niet gelukt is met Momo, maar ook ik zou je willen adviseren om jullie ventje naar een goede opvang zoals Knijn & Co of de Konijnenherberg te brengen voor een koppelvakantie. Je konijn is daar echt in goede handen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begrijp me zeker niet verkeerd, maar ik heb een beetje het idee dat jullie snel de handdoek in de ring gooien. Hoe goed jullie bedoelingen ook zijn! 

Het is echt heel vervelend dat jullie een nare ervaring hebben gehad bij een opvang. Dit hoort absoluut niet, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit overal zo is. 

Nu hebben heel veel forumleden hier ervaringen met opvangen. Of ze er nu zelf vrijwilliger zijn of ze hebben er een koppeling laten doen. Hieruit kun je misschien ook wel opmaken dat, wat jullie meegemaakt hebben, niet de normale gang van zake is. 

Daarnaast hebben jullie het nu 1x zelf geprobeerd. Hierbij wisten jullie heel erg goed wat de risico's waren en dat een koppeling ook niet goed kan gaan. Dat is nu eenmaal zo en jullie hebben ook goede afspraken hierover gemaakt met de vorige baasjes (die helaas dan niet nagekomen zijn, maar dat is niet jullie schuld). 

Nu het dan toch niet gelijk gelukt is, stoppen jullie gelijk voor een paar maanden met koppelen en denken jullie dat jullie konijn misschien wel niet koppelbaar is.... 

Niet iedereen gelooft in liefde op het eerste gezicht, omdat dit nu eenmaal ook niet vaak voorkomt. Ook bij konijnen niet. En dan moeten ze ook ineens gaan samenwonen. 

Koppelen (en zeker zelf koppelen) is een proces wat heel erg lang kan duren en waar je veel geduld voor moet hebben. Soms blijkt je droomkoppel toch niet zo goed samen te gaan en soms wordt het koppel waar je geen verwachtingen van had een super klef stel. 

Dit is iets waar je in moet investeren. Vooral veel tijd en geduld in moet investeren. 

Nogmaals: dit is echt niet aanvallend bedoeld. Maar zoals je zelf ook al aangeeft; soms snap je niks van die beestjes. 

De vrijwilligers in opvangen hebben heel veel ervaring en zullen vaak snel kunnen zien of het wel of niet iets gaat worden. Dit is puur ervaring (en daardoor ook kennis) waar zij op werken. Zij snappen er misschien ook niks van, maar zullen deze ervaringen met andere konijnen kunnen gebruiken om de koppeling zo goed en 'stress-loos' mogelijk te laten verlopen. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 25-5-2021 at 00:39 zei Miekmoek:

Maar de Konijnenherberg heeft ze vast om goede redenen afgewezen. De privé redenen zijn gok ik niet genoeg ruimte (krijgen de konijnen 24/7 genoeg ruimte?). Lonneke is daar (terecht) heel streng in en houdt 3 vierkante meter aan. Qua logistiek hebben ze waarschijnlijk gevraagd erbij te mogen zijn (is al eerder aangegeven bij een andere opvang). 

Dus als ze alsnog bij een goede opvang een maatje willen halen, zullen ze eerst kritisch naar de leefomstandigheden van de konijnen moeten kijken en daar zichzelf eerst in verbeteren. 

Sorry hoor, maar ik ga niet de privé redenen noemen want het is erg persoonlijk.

Het ging NIET om de ruimte, ze zullen genoeg ruimte hebben, namelijk 4 bij 5 meter en uiteindelijk de hele woonkamer! Ga even niet dingen aannemen. 

• Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 25-5-2021 at 02:58 zei Dorusjedot:

Begrijp me zeker niet verkeerd, maar ik heb een beetje het idee dat jullie snel de handdoek in de ring gooien. Hoe goed jullie bedoelingen ook zijn! 

Het is echt heel vervelend dat jullie een nare ervaring hebben gehad bij een opvang. Dit hoort absoluut niet, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit overal zo is. 

Nu hebben heel veel forumleden hier ervaringen met opvangen. Of ze er nu zelf vrijwilliger zijn of ze hebben er een koppeling laten doen. Hieruit kun je misschien ook wel opmaken dat, wat jullie meegemaakt hebben, niet de normale gang van zake is. 

Daarnaast hebben jullie het nu 1x zelf geprobeerd. Hierbij wisten jullie heel erg goed wat de risico's waren en dat een koppeling ook niet goed kan gaan. Dat is nu eenmaal zo en jullie hebben ook goede afspraken hierover gemaakt met de vorige baasjes (die helaas dan niet nagekomen zijn, maar dat is niet jullie schuld). 

Nu het dan toch niet gelijk gelukt is, stoppen jullie gelijk voor een paar maanden met koppelen en denken jullie dat jullie konijn misschien wel niet koppelbaar is.... 

Niet iedereen gelooft in liefde op het eerste gezicht, omdat dit nu eenmaal ook niet vaak voorkomt. Ook bij konijnen niet. En dan moeten ze ook ineens gaan samenwonen. 

Koppelen (en zeker zelf koppelen) is een proces wat heel erg lang kan duren en waar je veel geduld voor moet hebben. Soms blijkt je droomkoppel toch niet zo goed samen te gaan en soms wordt het koppel waar je geen verwachtingen van had een super klef stel. 

Dit is iets waar je in moet investeren. Vooral veel tijd en geduld in moet investeren. 

Nogmaals: dit is echt niet aanvallend bedoeld. Maar zoals je zelf ook al aangeeft; soms snap je niks van die beestjes. 

De vrijwilligers in opvangen hebben heel veel ervaring en zullen vaak snel kunnen zien of het wel of niet iets gaat worden. Dit is puur ervaring (en daardoor ook kennis) waar zij op werken. Zij snappen er misschien ook niks van, maar zullen deze ervaringen met andere konijnen kunnen gebruiken om de koppeling zo goed en 'stress-loos' mogelijk te laten verlopen. 

We stoppen een aantal maanden met koppelen, omdat ons konijn er hartstikke gestresst van word en omdat het gewoon niet haalbaar is om honderden euro's uit te geven aan eventueel meerdere opvangen en dan opgescheept te worden met een konijn dat misschien niet eens geaaid wil worden of ons alleen maar aanvalt. Dat risico is veel groter dan particulier gaan. We willen liever ook niet dat ons konijn een ander verwond of gewond raakt, maakt niet uit of dat bij een "goede" opvang gebeurt of particulier. Hij 

Jullie denken allemaal het beste te weten, dan komt iemand advies vragen en het enige wat jullie te zeggen hebben is "ga naar een opvang". 

Ik ga ook verder niet meer reageren hierop of gebruik maken van BB want we krijgen hier toch maar weinig advies waar we echt iets mee kunnen. 

Met de dierenarts is alles besproken, zij zegt dat koppelen soms goed kan zijn voor konijnen maar vaak ook niet eens nodig is. Doe met dat wat jullie willen. 

Tot ziens. 

• Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat je het zo ervaart. Wij spreken allemaal uit eigen ervaring, daarvoor zijn we hier, om die te delen in het belang van de konijnen. Verdere discussie lijkt me niet constructief, dus het is tijd voor een slotje.  

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Eefje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .