Ga naar inhoud

Vragen rondom Koppeling

Aanbevolen berichten

• Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn advies is, zorg dat je liefde voor het konijn niet averechts werkt. Liefde kan ook verstikkend zijn, beperken, kans op geluk in de weg staan. Houden van is soms ook ruimte geven aan elkaar. Ik zo

ze zijn thuis!!  het eerste wat ze deden was samen de hooibak in gaan 😂😂

ze zijn nog n beetje achter elkaar aan het rennen, een beetje aan t rijden maar ook veel liggen, geen aandacht geven etc.  En zij heeft hem al wat gewassen!     

4 minuten geleden zei Eefje:

Oooh wat lief zeg! Wat een mazzel! Wie is nu wie? 

De wit zwarte is die van ons. De bruine is het voedstertje! 

Nu is die van ons wel constant aan het stampen maar gaat zich ook languit liggen en zich op z'n zij laten vallen??

zij rent toch nog wel voor hem weg, maar gaat dan naast hem liggen of aan de andere kant wat water drinken! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Punky punk:

Wat enorm fijn dat het zo goed gaat!

jaaa!! inderdaad! Ik vond t echt heel spannend vanochtend, nu nog steeds haha maar t gaat best goed! voor zover we kunnen zien, eigenlijk heel normaal koppelgedrag. 

Al is er wel best veel gestamp haha ze gaan allebei languit liggen en soms elkaar wassen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei Petra21:

Klinkt bijna als liefde op het eerste gezicht😍🤞🏻

T is echt een beetje apart haha! ik had me voorbereid op het ergste en heb (denk ik, afgeklopt op hout) een van de beste uitkomsten gekregen 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker weten, het was nogal een risico wat je nam! Het ligt ook erg aan de konijnen. Ik heb eerder altijd kunnen koppelen met de konijnen van mijn eerste keuze. Maar onze Gijs, die had de hele opvang gezien, het ging overal mis. Een koppeling leek succesvol maar ging thuis na een aantal weken mis. De dame waar hij nu bij zit gaat mwah, we zijn nu alweer weken verder en hij is nog steeds vervelend, gelukkig is zij gemakkelijk. Gijs is gewoon echt een lastige eikel. Als hij weer gekoppeld moet worden in de toekomst is een opvang met heeeeeel veel konijnen echt de enige optie. Maar mocht Milly degene zijn die gekoppeld moet worden, die kun je overal wel aan koppelen volgens mij. 

Ben echt blij voor jullie, en wat een ontzettend leuk meisje is het, ik zou daar ook als een blok voor vallen.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Eefje:

Zeker weten, het was nogal een risico wat je nam! Het ligt ook erg aan de konijnen. Ik heb eerder altijd kunnen koppelen met de konijnen van mijn eerste keuze. Maar onze Gijs, die had de hele opvang gezien, het ging overal mis. Een koppeling leek succesvol maar ging thuis na een aantal weken mis. De dame waar hij nu bij zit gaat mwah, we zijn nu alweer weken verder en hij is nog steeds vervelend, gelukkig is zij gemakkelijk. Gijs is gewoon echt een lastige eikel. Als hij weer gekoppeld moet worden in de toekomst is een opvang met heeeeeel veel konijnen echt de enige optie. Maar mocht Milly degene zijn die gekoppeld moet worden, die kun je overal wel aan koppelen volgens mij. 

Ben echt blij voor jullie, en wat een ontzettend leuk meisje is het, ik zou daar ook als een blok voor vallen.

We hebben idd een vrij groot risico genomen, maar hopelijk is t een match voor t leven! 

Ze gaan zo mee in de auto samen, en dan thuis op neutraal terrein verder. ik vind t toch nog wel n beetje spannend hoor! Zou t nou echt geen match blijken te zijn, dan konden we haar terug brengen. Maar hopelijk is dat niet nodig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei pandobun:

We hebben idd een vrij groot risico genomen, maar hopelijk is t een match voor t leven! 

Ze gaan zo mee in de auto samen, en dan thuis op neutraal terrein verder. ik vind t toch nog wel n beetje spannend hoor! Zou t nou echt geen match blijken te zijn, dan konden we haar terug brengen. Maar hopelijk is dat niet nodig!

Met zo'n begin heb ik goede hoop! Samen lekker bang zijn in het reismandje en dan op neutraal terrein weer verder. Vooral niet te snel van neutraal terrein halen, maar als ze nu al rust hebben bij elkaar heb ik er echt wel vertrouwen in.

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden zei Eefje:

Met zo'n begin heb ik goede hoop! Samen lekker bang zijn in het reismandje en dan op neutraal terrein weer verder. Vooral niet te snel van neutraal terrein halen, maar als ze nu al rust hebben bij elkaar heb ik er echt wel vertrouwen in.

Ik heb ook een goed vertrouwen hierin!

We gaan ze sowieso minimaal 2 weken op neutraal terrein houden, en langzaam de neutrale ruimte uitbreiden, huisjes erin zetten, de zandbak etc. :) 

Klein vraagje, is het ok om met Momo (de bruine) binnen die 2 weken naar de dierenarts te gaan? of moeten we daarmee wachten? Want we zien wel echt dat zij haar nageltjes moet laten knippen.

Kleine update; het nieuwe konijn is languit gaan liggen in de reismand 😂😂😂😂 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan zeker naar de dierenarts, gewoon allebei meenemen! 

De mijne gaan ook vaak languit liggen in de auto, maar dat is van de stress hier, bijna apathisch 😅

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat fijn dat de eerste stap zo goed ging! 

Bij mijn konijnen is nog nooit de eerste koppeling gelukt, maar het kan gelukkig wel inderdaad. 

Succes verder thuis 🙂

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Opeens is Momo (bruine voedster) echt bang geworden voor Taoru. Ze rent van hem weg als hij ook maar in de buurt komt, stamt en durft niet van haar plaats te komen. 

Hij rent soms wel op haar af, maar dan wil hij snuffelen en rent ze weg. Hij stampt soms wel als zij in de kattenbak zit en hij denkt dat ie er niet bij kan (en dan springt hij er toch in en zitten ze samen in de kattenbak?????) T meeste zit hij hooi te eten, tot hij haar ziet en dan gaat ie op haar af om daar hooi te eten (hooi ligt op meerdere plaatsen, zodat ze allebei eten) Het ene moment zitten ze rustig naast elkaar, het andere is zij doodsbang...

We hebben er even een ren paneel tussen gezet voor eten te geven, want zij durft niet te eten (behalve hooi) als hij in de buurt is, hij daarintegen eet alles wat op z'n pad komt. Ook wortel, ookal at hij dat nooit????????

Nu dat het paneel er tussen staat (ze kunnen elkaar nog steeds zien, ruiken, snuffelen etc.) durft zij wel te eten, rond te huppelen en van haar plaats te komen. Ik dacht eerst dat, omdat ze in een nieuwe omgeving zit, ze eerst moet wennen maar nu denk ik toch echt dat ze heel bang is voor de ex-ram..

Iemand advies? Is dit normaal en moet ik t gewoon laten gebeuren? Of toch het paneel ertussen houden? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het wel even aankijken. Met een paneel ertussen laten eten en even tot rust komen is prima, als ze dat niet doet als ze samen zitten. Maar ze moeten er toch doorheen. Hoe lang duurt dit nu? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minuten geleden zei Eefje:

Ik zou het wel even aankijken. Met een paneel ertussen laten eten en even tot rust komen is prima, als ze dat niet doet als ze samen zitten. Maar ze moeten er toch doorheen. Hoe lang duurt dit nu? 

T wegjagen was sinds dat we thuis waren, maar niet constant. t gebeurde misschien 1x elke 10 minuten. 

We hebben het paneel er weer uit gehaald, en t was weer goed aan het gaan. Helaas moesten we onverwachts ergens naartoe, dus ze zijn meegegeven in de reiskoffer, hier doen ze het extreem goed in eigenlijk... hier zoeken ze ook steun en gaan ze samen liggen, eten, likken etc. hier stampen ze ook niet in.

ik snap echt niks van konijnen bahahah 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oeh, dat is wel erg heftig voor ze. Op 1 dag in de auto, speeddate, weer in de auto, weer ander terrein en dan weer mee in de reismand. Dat is wel een extreem stressvolle dag.. ik zou daar wel mee opletten want je vraagt op deze manier wel heel veel van ze, dat kan wel een fikse weerslag hebben op de gezondheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn dat het redelijk goed gaat! Ik zou ze zelf nu zoveel mogelijk rust geven. Zoals @Eefje zegt, krijgen ze zo wel heel veel stress van het heen en weer gesjouw. Dat is niet goed voor de koppeling en hun gezondheid. Met rust laten en evt een paneel ertussen voor het eten. Als ze zo bang blijft en niet durft te eten zonder paneel bii je ram, dan is alsnog je koppeling niet gelukt. Dus hopelijk wordt ze snel minder bang! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Miekmoek:

Fijn dat het redelijk goed gaat! Ik zou ze zelf nu zoveel mogelijk rust geven. Zoals @Eefje zegt, krijgen ze zo wel heel veel stress van het heen en weer gesjouw. Dat is niet goed voor de koppeling en hun gezondheid. Met rust laten en evt een paneel ertussen voor het eten. Als ze zo bang blijft en niet durft te eten zonder paneel bii je ram, dan is alsnog je koppeling niet gelukt. Dus hopelijk wordt ze snel minder bang! 

door een medisch noodgeval moest ik ze of zonder toezicht thuis laten of afzetten bij mijn oma.. ik heb toch echt gekozen voor het afzetten, vooral omdat zij zo bang was. 

Met het paneel ertussen doet ze alsof niks aan de hand is, maar zodra het weg is krimpt ze weer ineen en blijft ze zo stil mogelijk zitten ): 

Hij heeft haar wel nog een beetje gewassen, en zij hem ook in de reismand. Hier eten ze ook samen hooi in. Maar zodra ze eruit zijn is ze echt bang bang. Hij negeert haar bijna de hele tijd (tot hij haar opmerkt, dan gaat hij op haar af) maar komt constant aandacht vragen bij ons.. Hij is ook totaal niet bang..

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei Miekmoek:

Hoe gaat het nu met de koppeling? Is ze nog steeds zo ontzettend bang? 

We hebben de koppeling stop gezet nadat ons konijn heel verontrustend gedrag begon te tonen en Momo zo bang van hem was dat ze niet durfde te eten als hij in de buurt was en echt van angst moest plassen. 

Ons nijntje is extreem territoriaal en dominant. Ik heb met mijn eigen dierenarts nog contact gehad, en zijn gedrag uitgelegd; hij blijft naar haar stampen, ook als zij hem aan het wassen is. Als zij er ook maar 1 seconde mee stopt stampt hij en graaft hij. Dit was echt constant (behalve in de reismand). Hij rent op haar af (niet met de staart omhoog) en blijft haar echt aanstaren, constant zijn hoofd onder haar kin aan het duwen. Het is echt constant, ze had geen seconde rust.

Ze zitten nu al 1 dag apart, gewoon om Momo rust te gunnen. We observeren haar goed, ze eet en drinkt, wil aandacht etc. Maar wat wij merken is dat ze niet zoveel energie heeft als hem, langzamer is, haar vacht is ook echt aan het "verouderen". Wij hebben toen contact opgenomen met haar vorige baasje, die ons verteld had dat ze tussen de 1 en 3 jaar was. Ze is dus al bijna 7. 

We gaan morgen de koppeling nog 1x proberen, maar vrezen dat zij te bang is van de ex ram. 

Als ik terug kijk naar zaterdag, hoe terughoudend het vorige baasje was, hoe ze ons weg wilde hebben, hoe ze constant zei "oh kijk het is goed aan het gaan! het is goed aan het gaan", hoe ze opeens het verhaal veranderde van 'het hele nestje was dood' naar 'het halve nestje was doodgegaan', valt alles een beetje op de plaats. Dit dametje heeft heel veel meegemaakt in haar leventje en hun waren er op uitgekeken. De dochter vroeg niet eens waarom het konijntje wegging. 

Nu dat ze apart zit, laat ze ook ander gedrag zien. Ze graaft heel veel in de dekens, als je haar in de weg zit dan geeft ze je nog wel eens een beet (niet hard of doorbijten, gewoon van "laat mij eens langs mens"). Het word ook steeds duidelijker dat zij zich altijd liet oppaken omdat ze echt bevroor van angst. Ze heeft volgens mij in de afgelopen jaren bijna geen sociaal contact gehad met mensen óf andere konijnen. 

In eerste instantie, wilde we haar terug brengen als morgen de koppeling toch echt niet zou slagen, maar al heel snel wilde het oude baasje niks meer met haar te maken hebben, al was de afspraak (dit hebben wij in app berichten!) dat zij haar terug zou nemen als het niet zou slagen. Het was sowieso de bedoeling dat mijn vriend na het werk nog wat van haar spullen zou ophalen, maar die heeft ze dus al aan haar vriendin gegeven?? 

Dat konijn was haar €25 waard. Ik vind het schandalig hoe mensen met dieren omgaan. 

Momo gaat dus ook NIET naar haar terug als de koppeling echt niet slaagt (het is ook niet alsof het oude baasje dat zou willen). Ze blijft bij ons totdat we een geschikt huisje voor haar hebben gevonden waar we ook 100% zeker van weten dat ze goed terecht komt. Wij gaan haar niet in de steek laten. 

Ik vind het jammer dat het zo is gegaan, maar ik ben ook blij dat Momo daar weg is en dat ze nu de zorg krijgt die ze verdiend. 

De koppeling lag ook echt niet aan Momo!!!!! Het ligt aan onze zak vol keutels die vrouwen dus echt niet kan respecteren 😤😤😤😤

Ik ben echt kwaad op die vrouw die ons zo heeft voorgelogen. Wij gingen er met volle hoop in en het ging ook echt goed, tot dat ons gek ventje zo'n gedrag toonde. Het oude baasje boeide het ook niks dat Momo er zo aan toe was. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Eefje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .