Ga naar inhoud

Angora, hooi eten


IlsjeO

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar tips hoe je het beste hooi kan aanbieden aan angora konijnen. En dan bedoel ik met name om te voorkomen dat al het hooi in de vacht belandt 😉 

Ik heb oa een ruif geprobeerd, maar als die te hoog hangt zit haar hele koppie onder en als die te laag zit trekt ze alles er uit en zit ze alsnog onder... 

dus mocht je een goede tip hebben, zeer welkom 😄 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het een idee zijn om Fibrafirst te gaan geven? Dat zijn harde staafjes met meer vezels dan hooi. We vragen het gewoon even aan @Evee, die heeft bijna alles uitgezocht en uitgerekend namelijk,  hoe het met de voedingswaarde zit, want ik weet niet of je hooi helemaal kan/mag vervangen hiermee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fibafirst is wel vezelrijke voeding, maar geen hooivervanger. Het is wel een vervanger van normale konijnenbrokken. En goed geschikt voor slechte hooi eters. Er is eigenlijk geen vervanger voor hooi, behalve vers gras. 

 

Je zou kunnen kijken naar de verschillende kwaliteiten hooi die er zijn, de duurdere (met de hand verpakte) hooisoorten stoffen een heel stuk minder, dus dat zal al schelen.

Je zou ook kunnen kijken of de manier van aanbieden nog verschil maakt, als je het neerlegt of in een staand ruifje doet, is de kans dat er hooi-kruim op haar komt al een stuk kleiner. 

Er bestaan ook hooi-tassen, die worden voor cavia's regelmatig gebruikt. Voor konijnen ben ik er wat minder fan van, ik zie daar toch wel gevaren in. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .