Ga naar inhoud

Konijn puist bij oog


Roald

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik ben er gister achtergekomen dat 1 van mijn konijnen een soort puist bij zijn oog heeft. Ik heb daarom wat lopen googelen, maar kon niks vinden wat er op leek. Gelukkig was hij wel actief en at hij goed, dus ik besloot het even aan te kijken. Maar een dag later lijkt hij een heel klein beetje gegroeid te zijn. Het konijn voelt zich nog steeds wel goed, maar ik begin me nu toch ietwat zorgen te maken. Ook via de zoekfunctie op deze site kon ik niks vergelijkbaars vinden, dus vandaar deze post. Weet iemand wat dit is, en hoe ernstig het is? 

 

Ter informatie: het konijn is 3 jaar oud, woont samen met een ander konijn (die dit niet heeft), en heeft nog nooit eerder enige gezondheidsproblemen gehad. Verder voelt hij zich dus goed, en lijkt nergens last van te hebben.

 

http://imgur.com/gallery/FLoIksB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook heel vlot naar de dierenarts gaan. Als het een abces is kan dat heel snel groeien en dat doet veel pijn. Dat je niets aan je konijn merkt wil niet zo veel zeggen. Ze zijn erg taai en laten pas zien dat er iets mis is als ze wel heel ver heen zijn. Ik zou contact opnemen met de weekenddienst. 

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de vlugge reacties. Is het bij een abces niet zo dat er ook ergens een soort dikke onderhuidse bult zit? Of ben ik in de war met iets anders? De dierenarts heeft helaas geen weekenddienst, dus dat zal niet voor morgen ochtend lukken. Is er niet nog iets wat ik in de tussentijd kan doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere dierenarts bellen 😊. Er is altijd een dienstdoende spoedarts waar je terecht zou moeten kunnen. Vaak zeggen ze dat nummer op de automatische beantwoorder als je naar je dierenarts belt buiten openingstijden.

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er niet fijn uit, en ik zou dit inderdaad even na laten kijken of de foto doorsturen naar een dierenarts.

Heeft je konijn misschien de afgelopen week een vaccinatie gehad tegen myxomatose? Het gebeurt heel soms dat ze daarna een bult krijgen bij hun oog. Dus dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn en dan is het ook belangrijk om dat even aan te geven aan de dierenarts zodat zij dat als bijwerking bij de vaccinatie kunnen doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond gelukkig toch nog een dierenarts gevonden die nog open was, na een paar vragen gesteld te hebben concludeerde ze dat het tot morgen kon wachten. Zojuist even langs geweest, en het blijkt gewoon een korstje te zijn. Vermoedelijk is hij ergens tegenaan gestoten. Volgens de DA niks ernstigs, en moeten we het gewoon even aankijken. De DA vond de beide konijnen verder goed gezond, dus hebben ze ook gelijk hun vaccinaties gehad.  Gelukkig is er dus niks aan de hand, maar in ieder geval bedankt voor de snelle reacties en hulp!

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .